Gå til innhold

inspirert av fordommer, tipp å se hvem som har rett!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår heter Martin, hva gjør vi, hvor er vi fra(storby, lite tettsted, osv)? og hvor gamle? og de som vil hva heter jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du heter Anniken, er født og oppvokst i en stor by, men har flyttet til landet.. Det er ti års forskjell på deg og mannen og du var passert 30 når dere fikk barn. Dere har normale jobber, du innen it og din mann innen renhold, men han er en skikkelig handyman og gjør det meste bare han vil..

Skrevet

nei, det eneste du hadde rett i er at mannen er en handyman og gjør det meste/alt bare han vil.

HI

Skrevet

Martin er blant de navn (som Andreas og Fredrik) som blir brukt av ressurssterke foreldre, men som også er/har vært motenavn, så det er vanskelig å si.

Det som forteller mer om deg enn navnet til sønnen din, er at du konsekvent ikke benytter stor bokstav eller korrekt tegnsetting. Du har en og/å-feil i overskriften, og generelt svært muntlig språkføring.

Basert på dét vil jeg påstå at du ikke er: norsklærer, journalist, lingvist, forfatter eller forlegger, spesielt litteraturinteressert, kommunikasjonsrådgiver, psykolog, coach, forsker eller medieviter.

Videre tror jeg du er ganske ung, mellom 20 og 25.

Skrevet

Martin er et navn som ikke plasserer deg i noe sammfunnslag. Martin er i fengsel, Martin er fredsaktivist. Han er søppelkjører og forsker, Martin finnes over alt. Et fint navn:)

Skrevet

du heter heidi, er fra en bygd

jobber i bhg eller liknende mulig noe innen helse... har ikke særlig høy utdanning.

Skrevet

alder stemmer, og jeg bruker for det meste munntlig språkføring når jeg skriver, med mindre jeg må eller jeg føler for det.

navnet fikk Martin etter sin bestefar og oldefar. om jeg får en jente blir det enten Hanne eller Beate, kanskje begge navnene sammen( Hanne-Beate) om jeg får en gutt til blir det Isak. og det er alle navn etter tidligere slektninger.

noen som kan tippe navnet mitt da?

Skrevet

takk:) jeg synes det er veldig fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...