Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Gubben hadde invitert til middagselskap i her i går, siden han er blind på alt som heter støv og skitt så er det selvfølgelig jeg som må bruke store deler av dagen til å ordne. Han overlater menyen til meg osv.. Iallefall så ble kl 02!! før folk reiste hjem i natt. Iløpet av natten har gubben ryddet opp og vasket opp alt sammen. Jeg sto opp i et kvarter med minstemann i morges og så gikk de ned til gubben som hadde sovnet på sofaen. Jeg sov til klokken 11, men er fortsatt trøtt og sliten etter i går. Nå krever gubben at jeg skal lage middag, noe jeg synes er urimlig fordi han pleier å lage søndagsmiddager her i huset. Han mener at siden han har ryddet opp igjen og hatt barna i dag morges ( de sto opp kl 7), så kan han slippe middagen. Mens jeg mener at siden det var "hans" selskap og jeg som ordnet til selskapet så behøver ikke det å endre en allerede inngått avtale! Hvem har rett?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Hva med å lage middag sammen? Hadde ikke det vært koselig?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Det går ikke for oss, kjøkkenet er knøttlite og da ender vi opp med å bokstavlig talt tråke hverandre på tærene..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Syns ingen av dere har rett.. Eller, min mening er at man bør samarbeide om ting. Og når han ber folk, så bør jo han hjelpe til hvertfall, samme at du kan hjelpe til med middagen. Men syns dere burde lære dere å samarbeide om ting. Du rydder, mens han lager middag, og omvendt.. Sikkert litt surt når det ikke skjedde igår, men idag er en ny dag.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Hehe... løs det enklest mulig; bestill fra Peppes e.l. Begge har like mye rett og like mye feil. Typisk søndagskrangel når man er sliten.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Når la du deg igår da? Jeg hadde nok latt mannen sovet lenger enn til kl 07.00 dersom han hadde hatt fest kvelden før. Så syns faktisk du bør lage middag ja.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Jeg la meg kl 02 rett etter at gjestene reiste. Han valgte å rydde og vaske opp igjen etterpå og sovnet på sofaen etterpå.. Jeg var oppe med barna litt før de gikk ned til han og jeg gikk tilbake i seng. Det var jo strengt tatt han som plannla dette og at han lagde litt tilbehør og dekte på det meste på bordet fritar han jo ikke fra alt ansvar dagen etter... Han er jo faktisk ufrivillig hjemmeværende omdagen ellers, mens jeg er i full jobb. Han kan hente seg inn igjen i løpet av uka, det kan ikke jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå