Leamamma Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Vurderer å kjøpe ski til kjæresten min i julegave. Ingen av oss har gått på ski på 10-15 år og det er vel heller tvilsomt at vi blir noen "ut å gå på ski ved hver mulige anledning" personer. Men vi har en datter som skal gå på skiskole i bhg i år og vi bør jo komme oss ut å gå noen turer med henne. Har vært og tittet litt på ski og alle anbefaler at jeg kjøper smøreski. Selv synes jeg det høres veldig fint ut med smørefrie ski, men er det noen som har dette og er fornøyd? Evt. hvor mye jobbe er det med smøreski. Husker jo hvor mye styr det var med smøreskiene da jeg var liten, mye jobb. Er det slik ennå*?
Brillefint - Jadda! Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Smørefri er genialt på våt snø (som det ofte er i påska) - og helt greie å bruke sånn en gang i blant. Men det er litt kjedelig. Man får jo så dårlig gli fremover at det kan være demotiverende. Samtidig er det lettvint fordi man slipper klister - noe som også kan være litt av en vitenskap... hehe
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg kjøpte smørefrie nettopp fordi de ikke går så fort:-p Hør på sportsbutikken, de har peil på slike ting:-)
Skihild Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Ikke kjøp smørfrie! Nettopp fordi de ikke glir så godt, og det er vel det som er meninga med ski :-) Og det som selgere glømmer å informere om, er at smørefrie ski har en smøresone foran og bak den smørefrie, som egentlig også krever litt behandling for å få gode ski. Altså er det lettere å få et par smøreski til å bli gode, med både feste og gli. Få de i butikken til å finne et par ski som har riktig spenn, med tanke på vekt og teknikk, også skal de kunne hjelpe til med å merke av smøresona for deg. Sammen med et par bokser tørrvoks, burde dere være godt rusta for store deler av vinteren! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå