Gå til innhold

Jeg er så forferdelig sliten i hele kroppen...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to heftige uker, og jeg er så sliten. Jeg har lyst til å bare sove hele dagen, eller egentlig hele døgnet. Fikk "sove ut" i dag, sov til 11, men jeg er like sliten fortsatt. Orker så vidt å holde et glass med drikke.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg overpå igjen. Det er grusomt å ha det sånn, og jeg merker at det går utover barna. Jeg er sur og irritabel, og "klikker" for den minste ting. Kjenner ikke meg selv igjen, og vil ikke være sånn.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å komme meg opp igjen? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det sånn innimellom jeg også. Men det går over, selv om det er helt jævlig når det står på.

Jeg klikker som en kinaputt og makter nesten ingenting når jeg har det sånn. Men som sagt etter noen dager har man merkelig nok fått litt overskudd igjen.

God bedring! :)

Skrevet

Takk. Problemet er at det har vært sånn de siste ukene, og nå som alt stresset har roet seg, er jeg fortsatt ikke bedre. Klarer ikke se for meg at det skal gå over av seg selv egentlig, men jeg håper at du har rett.

Skrevet

Du høres ikke frisk ut....ville tatt en tur til legen i morgen. God bedring!

Skrevet

Hvis jeg er gravid så skjønner jeg veldig lite, for jeg går på hormonspiral:-) Utelukker graviditet:-)

Men jeg burde kanskje tatt en tur til legen ja...er ikke moro å gå rundt sånn som dette:-(

Tusen takk for svar, jenter!

Skrevet

Jeg har hatt det sånn. Til slutt måtte jeg dra hjem fra jobben og fikk meg legetime. Hadde infeksjon i kroppen og veldig veldig sår hals. Var hjemme fra jobben i 2 dager, er ikke helt i slaget men prøver meg på jobben i morgen igjen.

Skrevet

Er du sånn ofte? Eller er dette et engangstilfelle?

Er dette et tilbakevendende problem ville jeg absolutt tatt kontakt med legen.

Tar du vitamintilskudd? Ammer du?

Uansett så prøver kroppen å fortelle deg noe når det blir slik. Høres ikke ut som bare vanlig sliten. Jeg har det slik ofte, skal ikke mye til for å vippe meg av pinnen. Og de mistenker revmatisk sykdom.

Skrevet

Dessverre er jeg sånn alt for ofte, og i lengre perioder. Det har vært et hardkjør uten like på skolen det siste halvåret, men jeg mener jo at jeg burde klare det uten å være fullstendig utslått.

Mamma må ta B12 sprøyter jevnlig resten av livet fordi hun mangler det, jeg vet ikke om det er noe som kan være arvelig?

Høres ut som om jeg bør ringe legen imorgen ja...:-(

Skrevet

B12 mangler man ofte fordi man mangler det stoffet som heter intrinsic factor som man må ha for å kunne ta opp B 12. Det kan nok være arvelig å mangle dette stoffet. Men B12 er enkelt å sjekke med en vanlig blodprøve. Jeg fikk B 12 sprøyter etter fødselen fordi jeg var lav på dette, det hjalp litt på energinivået.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Skal høre med legen imorgen:-)

Skrevet

Stoffskifte?

kan noen forklare meg B-12?

Skrevet

Når kroppen ikke klarer å "lade batteriene" selv kan det hende du er utbrent.

Skrevet

Man kan bli sånn ved jernmangel... Been there :-)

Skrevet

Blir du "bra" igjen av å ta jern da?

Har i grunnen vært sånn i flere år, men det har vært ekstremt i det siste. Er helt fullstendig tappet for energi.

Skrevet

Var akkurat sånn selv for et halvt års tid siden, gikk også på hormonspiral, og gjett hva, jeg var gravid!!!!! Så man vet aldri =))

Skrevet

Seriøst? Jeg trodde det var kun kobberspiral man kunne bli gravid på, og at det nærmest var umulig på hormonspiral?! :-O

Vel, jeg er egentlig ikke bekymret for det, men som du sier - man vet jo aldri.....

Skrevet

Alt er mulig uansett.. Jeg får iallfall twins i januar, såå =)

Skrevet

Men graviditet er kanskje ikke det som står høyest på ønskelista for deg??

Skrevet

Twins i januar faktisk, wow!! Gratulerer:-) Satser på å unngå det:-P

Graviditet er nok ikke høyt på ønskelisten nå nei, studerer og er ferdig til sommeren, hadde ihvertfall vært greit å jobbe litt først;-)

Men det ser uansett ut til at jeg må ta en tur til legen imorgen, for det er ihvertfall ett eller annet som ikke stemmer.

Skrevet

Nå har jeg tatt en graviditetstest som jeg hadde liggende, og den var negativ heldigvis:-)

Så da blir det legebesøk i morgen så får vi se hva han sier.

Tusen takk til alle som har svart meg.

Skrevet

sjekk stoffskifte. husk å si det, :)

Skrevet

Skal skrive det opp på listen min. Det blir punkt 9, hehe;-)

Skrevet

Kan det forresten ha noe med vekt å gjøre også? Sliter sånn med å gå ned i vekt, stopper på et visst punkt og sitter bom fast. Trodde kanskje det var hormonspiralen.

Skrevet

Ehh..Har ikke du både innrømmet spiseforstyrelser, (før eller nå) og du går på Ketolyse, eller hva det heter, og er VELDIG ivrig på å gå ned i vekt??

Man blir sliten av sånt..Både fysisk og psykisk..

Hva med og starte med et balansert koshold...Karbohydrater og fett og proteiner i en sunn blanding, og trening i SUNN mengde...Om du er den jeg tror du er (at jeg ike blander nick) så ville jeg gjort det før jeg drar til lege...

Og jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser, så jeg vet hva jeg snakke rom..Også etter at jeg ble frisk har jeg hatt mine perioder,- og det er slitsomt..Man føler man aldri gjør noe riktig og alt blir et pes og ork, og man mister litt evnen til å se hva man egentlig holder på med..... Man lar maten og tanken på vekt ta over hverdagen, selv om man ikke merker det selv...Og man blir sliten og irritabel...Fordi man ikke går ned i vekt som man øsnker, samtidig som man ikke vil la maten og slankinga styre hverdagen igjen.....Også greier man ingentin g "Hlet":.Hverken og spise sundt, tenke helse ELLEr bli syk..Man bare flyter i et ingenmannsland melom en spiseforstyrrelse, mislykket slanking og ønske om å være frisk og greier og la være og tenke på utseende og vekt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...