mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 sist fødte jeg to jenter på 2700g. denne ganga veier mini allerede 2700g i uke 34+0. hvor går grensa for keisersnitt? 4500g? er liten ca 162 høy. måtte sy 3 sting sist så er vel begrensa hvor stor baby jeg kan presse ut? ønsker aller helst å føde men ikke for en hver pris!
LaLiLa Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Hei:) Mitt 2. barn veide 4760 gr og han ble født vaginalt 9 dager over termin. Denne fødselen gikk veldig raskt og greit, og mye bedre enn den første hvor jenta veide 3480 gr. Jeg er kun 160 cm høy, så det trenger ikke å ha noe å si at mor er liten av vekst. Jeg venter nr 3 om en uke, og har blitt fortalt at han vil ligge i underkant av 4 kg til termin. Skulle det vise seg at han er større enn det, så tar jeg det helt med ro. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg har ingen dårlig erfaring med å føde stort barn:)
Mammatrollet - februar baby. Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg måtte sy tre sting med første som var 3740 og nr 2 var 4610 og sete så han var for stor så det endte i haste snitt. Nr 3 var 4300 og fødte vaginalt uten og sy ett sting en gang. Nr 4 var 3665 og fødte vaginalt uten ett eneste sting da også. Så dette går nok bra. Man trenger ikke rakne selv om man har gjort det før altså, det fikk jeg erfare vertfall. Og jeg føder raskt. 2-3 timer fra første ri.
Termin 061209 Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 1. mann var 3910g, sydde tre pyntesting som jeg ikke kjente noe av etterpå. 2. mann var 4500g tre pressrier sydde ikke et sting. 3.mann ventes i morgen hvis hun ikke bestemmer seg for å komme i kveld(er på overtid) Hun er estimert til ca 4500g, kjenner jo jeg gruer meg litt, men hvis det går som sist er det jo ikke noe å grue seg for.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Vår nummer to var 4500, var aldri snakk om noe keisersnitt. Han sto jo dønn fast og jeg presset i en time, og ble sydd endel. Men jeg tror ikke de vil tenke på keisersn itt denne gangen heller, med mindre det viser seg at han er diger. Jeg tror mye heller de vil sette deg i gang før tiden.....keisersnitt prøver de å holde til et minimum. Jeg har en venninne som fødte en på over fem kg......og det visste de på forhånd. Ja, ikke for å ta motet fra deg da :-) Jeg er ikke helt avskremt fra sist gang, det gikk jo kjempefint. Men det er bra at alle er klar over det på forhånd, spesielt jordmor da.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2009 dette var godt å høre, ikke minst at dere som måtte sy første gang ikke revnet noe særlig med neste. da håper jeg det gjelder for meg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå