Gå til innhold

lurer på en ting håper noen kan svare.....:S


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kan man ha mistet uten og få blødninger???

er i uke 11 og føler meg ikke gravid lengre :S

har ikke noe sympomer jeg kjenner lengre..

er førstegangsgravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det fyrste: Det er heilt vanligt at symptomer kommer og går, så ikkje fortvil! Kanske du rett og slett har kommet så langt i svangerskapet at plagene har forsvunnet, det er jo vanlig rundt 11-12-13-14 ukers tia!

Men til å svare på spørsmålet ditt:

Ja, det er mulig å miste uten blod, men du bør ta ein ny graviditetstest og sjekke. Dersom du har mistet og fosteret enda er i magen må du til legen og få utskraping. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som jeg vet om som har hatt en SA har hatt veldig til magesmerter og i det minste blødd litt.. Jeg hadde en selv i 2007, da var det mye vondere enn menssmerter også blødde jeg masse 1-2 dager... Men alle er forskjellige, har du ringt lege eller noe da? kan jo tenkes du får komme inn på en sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer tyder på spontan abort?

 

Symptomer på spontan abort er underlivsblødninger og underlivssmerter eller begge deler. Mange som spontanaborterer har mistet de graviditetssymptomene de hadde, som kvalme og trøtthet. En sjelden gang oppdages ikke aborten før man kommer til ultralydundersøkelse rundt 18. uke, fordi kvinnen ikke har hatt noen symptomer.

 

Dette var det jeg fant på nettet iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen for noen dager siden pga magesmerter som var som menssmerter og kramper..

men legen kunne ikke si hva det var...

noen sier det er helt normalt..

 

gått på Afipran pga kvalmen (brakk meg mye) så når begynnte på var jeg ikke kvalm lengre men utrolig trøtt..

denne helgen har jeg gått uten de det gikk bra i hele går uten prob,men nå var jeg nett pådo og spøy...

på en måte lettet nå,da er det stor sjangs for at lille nurket er der (levende)???

 

tror jeg kommer til og ringe en gyn som tar UL i morraog høre om det er mulighet for tidlig UL,bare for og se den spreller der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å bli i mye bedre form de siste dagene, og jeg må jo bare si at jeg HATER denne perioden i svangerskapet litt... Fordi man ikke vet, kjenner spark, har mage eller har vært på UL går man rundt og er konstant nysgjerrig på om det i det hele tatt egentlig ER noe der inne...

Jeg prøver å slappe av og nyte det at kvalmen blir borte nå, men man har jo alltid en liten bekymring i bakhodet når man ikke VET...

 

Som regel går det jo bra da - husk det! Her inne ser det ut som det er veldig stor sjanse for å miste, for så mange innlegg er fra folk som har gjort det eller tror de har gjort det. Men (uten å støtte meg på noe statistikk eller noe) er det også VELDIG stor sjanse for at det går bra! Det går jo bra med de aller aller fleste :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort sett så går det bra ja :D

men man vet aldri,er som du sier denne perioden er litt "skummel" på en måte..

kjenner ikke noe spark for tidlig siden er i uke 11,ikke noe ømme bryster,magen har ikke vokst,heller "krympet" siden har hatt mye luft..

og man har vondt i magen lignende menssmerter og kramper i magen spes om morran..

og førstegangsgravid i tilegg da så har jo ikke peil på åssen kroppen reagerer :S

 

men tenker så positvit det bare går ann her :D

ingen i familien har mistet før,og de i vennegjengen har fått helt friske og gode unger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA vil gi smerter og blødninger men MA (missed abortion) betyr at fosteret dør men kroppen støter det ikke ut.. Da vil jeg tro man ikke trenger ha smerter eller blødning heller. Man må da ha utskrapning i de fleste tilfeller..

 

Men det er helt normalt å miste symptomene når du er kommet så langt. Hvis du har vært uten symptomer lenge kan du ta en graviditetstest og sjekke, men jeg tror det beste ville være å bestille en legetime så kan han evt henvise deg til tidlig UL, så får du også beroliget deg selv om dette plager deg veldig..

 

Alt er helt sikkert bra! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...