Gå til innhold

Gravid på helt feil tidspunkt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor uheldig går det egentlig an å bli....var 26 uker på vei da svinehysteriet var på det verste, og "alle" anbefalt meg å ta vaksinen. Hadde dårlig magefølelse for å ta den , og syntes selv at influensastyret var veldig overdrevet, men jeg tok vaksinen til slutt. Nå hører jeg på nyhetene at influensaen ikke er så farlig som først antatt, altså jeg hadde rett, og burde fulgt magefølelsen. Hadde jeg vært korte på vei/ikke gravid eller nærmer fødsel hadde jeg jo ikke tatt den, men jeg var jo akkurat "midt i". Er utrolig bekymret både for babyen og meg selv pga langtidsbivirkninger. Hvordan kunne egentlig helsedirektoratet anbefale gravide å ta denne vaksinen? Synes det er helt sprøtt jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, pust ut og legg det bak deg.

Kos deg med tanken på at selv om det kanskje ikke er farlig, slipper du å ha influensa når du skal føde, feks. Og tenk på at i neste uke / neste måned kan de finne ut at det var like farlig som de trodde likevel.

Denne vaksinen er neppe verre mtp langtidsvirkninger enn alle andre vaksiner du har tatt i livet, eller barnet vil få i løpet av spedbarnsperiodenl Nå har du tatt den. Like greit å ikke tenke mer på det.

Skrevet

Da får du heller tenke på hun som døde fra sitt nyfødte barn pgs svineinfluensaen tidligere i høst. Du har gjort det du kunne for å unngå det.

Og folk dør av svineinfluensa, men ikke så mange som man først antok.

Skrevet

tenk om du ikke hadde tatt vaksinen, og så hadde fått svineinfluensaen - da hadde du sannsynligvis hatt kjempedårlig samvittighet for at du droppa det..! Gravide, eller kvinner som nettopp har født, er jo faktisk ekstra utsatt. Ikke tenk mer på det du. Vaksinehysteriet har gått langt over stokk og stein, uten egentlig noe håndfast grunnlag. Er nok større fare for langtidsbivirkninger som følge av de alvorlige tilfellene av svineinfl., enn av vaksinen, vil jeg tro!

Du gjorde det som helsedirektoratet anbefalte som best for deg/barnet ditt, så DIN avgjørelse om å følge det rådet kan jo ikke bli feil da, hvis du skjønner..?

KOS deg masse videre i svangerskapet! Ikke bekymre deg du:)

Skrevet

Selv om denå har et lite notis på vg om at den ikke er så farlig alikevel er ikke gravide nevnt med ett ord. Det er ingen grunn for at den er like farlig som antatt for gravide.

Skrevet

Men enkelte har hatt et sykdomsforløp som har vært skikkelig skremmende, det vet vi på intensiven alt om! Selv folk utenfor risikogruppen har steget i CRP fra 20 og opp til over 500 på under et døgn! Grunnen til influensaen ikke ha vært så hissig som først anntatt er pga så mange har tatt vaksinene.

Vi er varslet en ny topp nå over jul, og regner med du er nærmere fødeklar da.. da skal du være veldig glad du er vaksinert for en stund siden og er immun, for det kunne fått fatale konsekvenser for deg og den lille om du hadde hatt influensaen nær-, under- eller rett etter fødsel. Du har gjort det eneste riktige!

Du har gjort det beste du kunne for deg og barnet ditt i denne situasjonen, og når den lille er født så slipper du å være hysterisk ift besøk ol siden dere er beskytta!

Skrevet

Hvilke langtidsbivirkninger er du redd for, konkret? Og hvilke stoffer i vaksinen tror du skal forårsake disse? Det er nok best å ikke tenke for mye på det, placebo-effekten er så sterk at vi kan få "bivirkninger" om vi er overbeviste om at vi vil få det.

Les gjerne på nettet (ikke antivaksinasjons-sider) om vaksinen, og de stoffene du er bekymret for. Det viste seg at undersøkelsen som viste sammenheng mellom vaksine og autisme var juks, visste du det? Den var betalt av foreldre som ville saksøke vaksineprodusenter for å få erstatninger.

Vi som er født på 70-tallet har fått slike vaksiner som dette før, og vi er da stort sett friske i dag.

Skrevet

Når det gjelder langtidsbivirkninger er jeg først og fremst redd for at vaksinen kan føre til kreft, både for meg og barnet. Også redd for at barnet skal få autisme, adhd, lærevansker, som følge av at jeg tok vaksinen.

Stoffene i vaksinen jeg er redd for er kvikksølvet og skvalenet. Man kan jo ikke vite at disse er "ufarlige", forskere kan ta feil de og....

HI

Skrevet

Det finnes ikke vitenskapelig belegg for de tingene du er redd for. Det finnes ikke studier som viser at det er litt sannsynlig en gang. De eneste som tror på det du er redd for er antivaksinasjonsbevegelsen og alternativbevegelsen for øvrig.

Man må stole på noe her i livet, ellers blir man full av angst. Selv velger jeg å stole på forskningen, for selv om forskere også tar feil, har de rett oftere enn noen andre.

Og uten at vi vet det stoler de fleste av oss på forskning. Kjenner ingen som hiver seg inn i bilen og kjører til en healer når noen får hjerteinfarkt, gjør du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...