Anonym_her_inne Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hei! Jeg er ikke så ofte her inne lenger, men nå tenkte jeg at dette var rette forum og henvende seg! =) Jeg sluttet brått på p-piller for 1 1/2 uke siden. Det hadde sine grunner for å si det slik, men jeg ønsker ikke å bli gravid. Jeg går over til annen prevensjon, hvis jeg ikke allerede er gravid da...=( Da jeg sluttet med prevensjon var det nesten en uke siden forrige samleie. Siste samleie var en torsdag, og jeg tok ikke pillen onsdagen etter... Jeg tok pillene uten opphold, for å slippe pms. Nå etter 1 1/2 uke har jeg fortsatt ikke hatt noen avbruddsblødning. Bare noen blodspor på dopapiret ett par kvelder etter at jeg sluttet med pillene. Dette kan vel ikke kalles noen avbruddsblødning! Var på apoteket og spurte farmasøyten her forleden, og hun mente at manglende avbruddsblødning tydet på gravidtitet. Man SKULLE ha an slik blødning mente hun. Nå syns jeg jeg begynner å få en del trykk nederst i magen. Tok en graviditetstest i går, som var negativ. Men hvis jeg ble gravid for 1 1/2 uke siden ville den uansett ikke slått ut... Er det noen grunn til bekymring, jenter?? Sædceller overlever da ikke i en uke!! Eller??
Blind Gudinne Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 De KAN faktisk overleve så lenge.... men for å berolige deg så har jeg aldri hatt noen avbruddsblødninger etter de gangene jeg har sluttet med p-piller.
Anonym_her_inne Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2009 Ok! Så man MÅ ikke ha avbruddblødning! =) Det var beroligende! Ble litt skremt opp av den damen på apoteket! Kanskje det presset nederst i magen er eggløsning.... =) Jeg håper det, for da er kroppen kommet i balanse igjen etter p-pillene. =)
Popsipus Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har heller aldri hatt avbruddblødning, og jeg har sluttet på pillene ganske mange ganger i mitt liv. Nb. Jeg ville vært litt forsiktig med å stole på hva en apotekar sier. Ikke alle er famasøyter, og dessuten er det ikke første gang jeg hører "apotekere" ta feil ang. medisiner.
Neijasså... Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Ville ikke trodd du var gravid etter denne beskrivelsen. Kroppen holder vel bare på å kjøre seg inn i normal syklus igjen. Tar du en negativ test igjen om en uke så er du helt sikkert ikke gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå