Gå til innhold

Dere med bekkensmerter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere vondt i baken? Jeg kan få en akutt innsettende smerte i spesielt høyre rompeball når jeg går eller bøyer meg. Har jeg belastet mye en dag og setter meg ned for å slappe av, er det så vidt jeg kommer meg opp igjen, er helt gåen i setet, smerter ved den minste bevegelse. Stivner liksom til. Noen ganger stikker det i symfysen og verker i kjønnsleppene. Dårlig forklart dette, men...

Legen trodde nok smertene skyldtes bekkenløsning. Det høres rart ut, med smerter i setet? Men BL kan kanskje opptre med ulike vondter, hva vet vel jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg sliter med låsning (ikke løsning) i bekkenet, og jeg får da ogte vondt i setet på høyre side - en smerte som sprer seg ned til kneet. Hender ofte og at det kommer en smerte forran i livmoren (eller i det området).

Ta deg en tur til en god kiropraktor som kan en del om bekken ved graviditet, og finn ut om du har låsning eller løsning i bekkenet.

Lykke til

Skrevet

Hei.

Dette med bekkenløsning er jo så mangt, alt sammen henger jo sammen, så det er vanskelig å si. Jo større å tyngre man blir, kan det også trykke på isjiasnerven i baken og kanskje nedover foten. Da lønner det seg å prøv å strekke denne, det kan hjelpe.

Hvis det er bekkenet så må du tenke på hvordan du gjør ting, det kan stoppe opp slik at det stabiliserer seg. Sånn som når du går ut og inn av bilen (vri hele kroppen rundt mot døra, ikke den ene foten først så det andre) , hvordan du står rett opp og ned ( like mye tyngde på begge føttene)

Noen forslag fra meg. Lykke til.

Skrevet

Er det liksom dypt inne i setet? Jeg hadde tidligere i svangerskapet en betennelse der inne som jeg fikk behandling for med massasje og kiropraktikk - høres litt ut som det du har.

Brukte også ispose på når det ble vondt (1/2 time på, 1 time av - gjenta 3 ganger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...