Gå til innhold

Strekkmerkekrem - virker det?


Hybelkanina

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i uke 16 og begynner så vidt å merke en liten antydning til at noe skjer med magen - dette er mitt første svangerskap, så her håper jeg dere som har barn fra før kan hjelpe meg med noen erfaringer! Er ikke veldig lysten på trekkmerker hvis det er mulig å gjøre noe for å unngå dem - Har gått til anskaffelse av strekkmerkekrem fra apoteket, men har den egentlig noe for seg? Jeg skjønner at det er en fordel å gi huden fuktighet for å holde på smidigheten når den blir strukket, men tenker at en billigere fuktighetskrem kanskje kunne gjort samme nytten, strekkmerkekremen er ikke direkte billig. Noen som har noen erfaringer eller kjenner til om det er gjort noen undersøkelser på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker A-chrem.. og kjenner flere som har brukt det..

hvis du smører på det hver morgen, så hjelper det veldig.. det er en skikkelig fet krem. Det står på krukka: den går fort inn i huden, og holder huden myk og smidig.. og det stemmer.. jeg liker den kremen.. og de jeg kjenner som har brukt den går nå rundt uten strekkmerker.. så da håper jeg den funker hos meg også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

eg har gått gravid ein gong før å eg fekk strekkmerker uansett kor mykje krem eg smurte på. prøvde mange forskjellige.. fikk beskjedd av legen at det eg ingen krem som hjelper mot å få strekkmerker men fuktighet i huden kan væra me på å minske sjansen å få det. drikk mye vann fikk jeg beskjed om:)

men strekkmerkene plager meg ikke i dag etter 5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg brukte strekkmerkekrem i forrige svangerskap og fikk ingen strekkmerker, men kan godt hende det var tilfeldig da... men kan vel ikke skade å prøve tenker jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smurte hver dag hele forrige svangerskap og fikk fortsatt veikart over Europa på magen. Men de sier jo det at du gjør hvertfall ikke noe galt med å smøre magen fordi huden skal strekke seg så veldig. Men denne gangen kommer jeg til å gå for en nøytral vanlig bodylotion i stedet for å bruke 300 flaska på strekkmerkekrem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er genetisk hvorvidt man får strekkmerker eller ei. Man kan ikke gardere seg mot det, - kommer det så kommer det.

Kremer funker ikke - det er kun kosmetikk-bransjen som sikter inn på usikre kvinner og frykten for å få strekkmerker, og da vet de at folk betaler i dyre dommer.

 

Så jenter - ta livet med ro, og skal man investere i kremer så gjør det for fukten sin skyld, og for at man kan føle seg vel, men ikke for å forhindre strekkmerker.

 

Gravid for 2. gang nå. Jeg hadde stooooor mage med nr 1 men heldigvis ingen strekkmerker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mama Mio "Stretch mark butter". Lukter godt og tørker raskt inn. Det skader ikke å prøve i allefall:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg brukte Nivea Bodylotion når jeg gikk med Ferdinand, og jeg fikk ikke et eneste strekkmerke! Synes det var veldig deilig og slippe kløe i tilegg til alle andre ubehageligheter.. Og myk kosehud er jo alltid deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerkekremer er dyre og har visstnok null effekt. Er lærhuden som strekkes og dit kommer ingen kremer eller oljer ned. Men kan jo være behgelig å massere magen med olje eller krem:-) Man kan likegodt kjøpe noe billige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk forresten bare 4 strekkmerker på magen i forrige svangerskap og smurte vel egentlig ikke magen med noe som helst en eneste gang. Puppene og rumpa er en annen historie;-) Noen får strekkmerker andre ikke. Noen får de på magen, andre på puppene eller rompa og noen overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadd en strekkmerkekrem virket,hadde alle leger å personell på sykehuse annbefalt det,å ingen hadde hadd teng på no strukket hud.

det ennkleste eller beste som finnes forr å "hjelpe" huden me å unngå strekkmerker, er babyolje vær gang du dursjer,å en fet krem etter dursjen å før du legger deg,

 

asfaltblomst

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ;)

 

Jeg fikk en del strekkmerker i puberteten på rumpe og lår, men ingen under forrige graviditet. Smurte/masserte magen godt x 2 pr dag, og syns det var kjempedeilig. Samtidig får en på en måte et nært forhold til magen etter hvert som babyen responderer på smøringen ;) Nå er jeg akkurat begynt og smøre igjen. Er i uke 15. Jeg har brukt Body shop sine bodybutter. Der er et eget cocoa-butter, men dette lukter ikke så godt synes jeg, så jeg har brukt shea-butter. Dette inneholder også kakao. I tillegg har jeg smurt litt med en stick fra body shop med kakao smør. Det sies at kakaosmøret som er i disse kremene er forebyggende. Ikke vet jeg. Det er iallefall deilig ;) Jeg valgte dette fordi søsteren min har hatt 2 svangerskap uten strekkmerker etter og ha brukt disse. Lykke til med å finne noe i produkt-jungelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk masse strekkmerker på magen i forie svangerskap.. nå er det 1 år og 3 måneder siden jeg fødte, og strekkmerkene er nesten borte.. de har mistet fargen og hadde jeg ikke vært gravid igjen nå har jeg virkelig troen på at de hadde vært nesten usynlige om en liten stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bruke Karité!!! Det fungerer!!! Lukter ikke så godt, men det er det beste av det beste.

Noen hudpleiere har det. Ren Karité!!! Ca 100 kr pr boks.

Perfekt til å smøre inn baby etter bleieskift også!

Smør mage og pupper!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smør inn hele kroppen med babyolje etter hver dusj før du klapper deg tørr.. jeg ble så godt vant til det at det gjør jeg enda den dag idag, jeg startet med en gang jeg ble gravid, nå er datteren min 8 år, har gjort det ved svangerskap nr 2 og :-) :-) om det hjelper har jeg ingen garanti på, men jeg har ingen strekkmerker..........................

:-)

 

jeg har ikke et eneste strekkmerke!, herlig herlig :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spører meg inn med fuktighetskrem (som regel uten parfyme og parabener) om jeg er gravid eller ikke da jeg har tørr hud. Hatt ett svangerskap tidligere, og ingen strekkmerker. Men det har heller ikke min mor eller søster, så jeg tror at gener og ikke kremer har æren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hormonene i huden som gjør at du sprekker,så kremen vil vel ikke gjøre stort annet enn og fukte huden. Men d kommer jo godt med det og:) Venter nå nr 3 og fikk masse strekkmerker m nr 1 og da brukte jeg krem. Med nr 2 brydde jeg meg ikke om d og da fikk jeg ingen...

Blir spennende og se denne gangen. Men merkene fra nr 1 gjør meg ingenting. De blekner noe med tiden og blir mindre synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...