Dollywood Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Jeg er nok ikke noe flink med penger dessverre, eller dvs, jeg er flink til å bruke de...:-s Vi har 55 000 utbetalt hver måned, men vi sparer ingenting. Uff, synes alltid det er ting vi trenger. Vi har huslån og billån også da, det må nevnes.... Og så bruker vi alt for mye penger på mat og dagligvarer
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 jeg tror jeg er ganske flink, ihvertfall i forhold til mange andre jeg kjenner. har ca 17 000 ubetalt vær måned og sparer stort sett 5000 av de. har også bil, men den kjøpte jeg av sparepenger, jeg ønsker meg mitt eget sted. så det er vel motivasjonen som gjør det. hva er det dere trenger i ett sett?
Store My Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Vi har i mange år klart oss med relativt lite penger og jeg er meget økonomisk når jeg må. Nå tjener vi godt begge to (cirka 60 000 utbetalt i måneden) og er faktisk mindre økonomiske enn noen gang. Føles godt å kunne unne seg saker etter mange år "sparebluss". Men vi har også et stort beløp på sparekontoen, så jeg skjønner ikke egentlig poenget med å spare så mye utover dette. Likevel hoper det seg opp på lønnskontoen, så det spares likevel, mest fordi vi ikke har enormt store utgifter :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Vi greier oss bra.. Tjener ikke all verden, har huslån og to billån pluss alle utgifter som følger med to biler og hus.. Men kan alltid kjøpe meg noe om jeg føler for det.. Vi passer på å handle to ganger i uka da, så vi sparer litt på det.. Ellers så har vi en sparekonto som pappa har opprettet for oss, som vi fører over litt penger til hver mnd.. Hadde ikke den muligheten i nettbanken min, så derfor gjorde pappa det for oss i sin nettbank.. Den var mest mtp om vi får skattesmell, etter at det ble så mye snakk om det..
erteposen + 4 Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Vi er flinke med økonomien for tida, men så har vi spart penger de siste årene fordi vi skal være hjemme lenger med tvillingene og vi sparer til en rundreise i USA med de fire gutta. Den blir utsatt noe fordi vi fikk tvillinger:) Vi har massevis av lån, og skal vi spare må vi kutte i forbruk. Et par år skal vi leve uten bil, men er medlem av bilringen, og matbudsjettet er 6500 kr for alt kjøpt i matbutikk inkludert to bleiebarn. Det går greit, men det er jo nok fordi vi lager all mat fra grunnen pga. allergi og matnerding og at vi ikke spiser noe særlig kjøtt.
Store My Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Hehe - trenger og trenger ;-) Jeg har levd på lavbudsjett selv i lange perioder, og vet at jeg klarer meg fint uten vinterjakke til 3500,-, frisørregninger på 1500,- eller nye briller bare fordi jeg har lyst på det (og ikke for at de gamle går i stykker og det er krise). Nettopp derfor setter jeg stor på pris å kunne unne meg dette. Men jeg trenger det strengt tatt ikke :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå