Gå til innhold

Hvilke navn liker dere ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns Julian er så stygt, men er jo veldig populært da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig dealen med å lage slike tråder,kan ikke folk bare holde meningene sine for seg selv om de ikke liker ett navn?

Skrevet

Det er jo bare en smak sak.Da jeg skulle ha barn og sa hva han skulle hete var det noen som sa....å ja....typ-jeg klarer ikke å presse frem en hvit løgn om at det er fint en gang og moren min mente at vi måtte se å finne på noe annet. Men det ga vi en lang marsj i

Hårsåre får la være å lese slike tråder da

Skrevet

Sukkersøte jentenavn som Isabell, Felicia, Natalie osv

Og ellers navn som egentlig er tegneseriefigurer/eventyrfigurer slik som Dennis, Emil, Tobias, Ferdinand, Kasper, Teodor osv

Skrevet

Jeg er ikke fan av gamle norrønne navn,vanlige norske navn som Nils,Bjørn,Ingebjørg osv. Hauk må være noe av det styggeste. Og disse hjemmesnekra navnene som Carosander osv.

Jeg liker litt "internasjonale" og engelske navn,som Feks Jessica,Nathan,Hayley ++. Går jo dessverre ikke så bra i Norge,derfor har jeg funnet en mellomting på mine barn :)

Skrevet

æsj! amerikanske navn får jeg frysninger av! Hvis navnene skal være "internasjonale" må det jo bli noe som Sara eller Hanna.

Norrøne navn er fine. Stødige navn som Tor eller Synne er flott =)

Skrevet

Jeg takler ikke helt de søte navnene, som Jessica, Felicia osv.

Staute, norske navn er greit, men kjedelig. (bjørn, Vegard, Johannes, Ola, Ingebjørg, Astrid osv)

Men alt i alt så har ikke navnet noe å si. Eldstesønnen min har et greit, kjedelig navn og det har jo vokst på han. Nå ER han det navnet og kunne ikke hett noe annet. Rart det der.

Skrevet

Er så mange navn jeg ikke liker. F.eks; Malin, Marte, Oscar, Knut, Bjørn, Morten, Hege, Stian, Herman, Gerd, Åse, Berit, Gro, Per, Simen, Anna, Anne o.s.v.

Skrevet

IIIIIk, Synne er et av de styggeste navna jeg vet om. Sara og Hanna er drittkjedelig, litt bedre med Sarah og Hannah,men gørrkjedelig anyway :)

Skrevet

Lise, Lene, Wenche, Ole, Ola, Anna, Kari, Gunn.. Osv..

Skrevet

Jeg liker generelt ikke navn med C. Celine, Michelle, Cindy, Felicia, Benedicte.

Liker heller ikke fjollete feminavn på gutter som Maxmilliam, Leander, Carosander, Emilian.

Skrevet

Minda!

Jeg driter i hvem man har arvet det fra. Det er ikke noe pent uansett!

Skrevet

NN 11:12

Som jeg skulle skrevet det selv! Jeg liker heller ikke navn med C, og heller ikke fjollenavn på gutter.

Skrevet

Liker ikke så godt guttenavn på "R".

Liker ikke navn hentet fra USA generelt. Michelle og Sharon, Kevin og Robert klinger best i USA.

Skrevet

Jeg ville ikke kalt min gutt for:

Bjørn

Ravn

Ulv

Loke

Gjert

Gorm

Ragnar

Ernst

Kåre

Julius

Olaf

Magnar

Magne

Kjell

Thorvald

Også ville jeg ikke kalt min jente for:

Noen -hild navn som f.eks:

Arnhild

Borghild

Alfhild osv.

Heller ikke for:

Gro

Solveig

Ragna

Linda

Linn

Olga

Helga

Marie

Amanda

Angelica

Hjørdis

Frøydis

Frøya

Carmen

Dorthe

Birthe

Bertha

Gina

Signe

Skrevet

Det er jo en hel masse navn jeg ikke liker. Og enda fler navn jeg ikke kunne drømme om å bruke på egne barn. Ikke uten grunn at vi sliter som jernet med å finne navn til tredjemann som er i magen.

Men om venner eller familie kaller barna for disse navnene, tar det jo kun kort tid før navnet er assossiert med disse barna, og så liker jeg dem likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...