Gå til innhold

Hvordan oppdaget du at du var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller og har veldig sjeldent mensen, altså ingen syklus og gå etter. Men de siste 4-5 dagene nå så har jeg kjent akkurat som mensmurringer og ømme bryst, og ble plutselig superglad :) Jeg har to barn fra før, så jeg føler meg ganske sikker på at det kan være noe på gang... Testen viser negativ, men den blir jo ikke positiv før man er tre fire uker på vei etter min erfaring... :)

Hvordan oppdaget du at du var gravid? Gøy å høre andres erfaringer :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. gang: Ingen symptomer før forventet mens. Gikk tre dager over tiden og tok en test bare for å utelukke.

2. gang (SA): Hadde bare en magefølelse.

3. gang: En dag forsinket, så jeg tok en test av ren nysjerrighet. Ingen andre symptomer.

Tre uplanlagte graviditeter, altså :)

Skrevet

1. gang: merkelig ømmhet i brystene, småuggen på morgenen og trøttere enn vanlig.

2.gang: Fikk så rare stikkninger i magen da vi gikk tur.

Var ikke akkurat noen god magefølelse å stå med positiv test i hånda dagen etter å ha drukket seg full i bryllup og hadde vært i utdrikningslag helgen før.

Men sitter her med en sunn og frisk gutt på 9 mnd, så gjorde ingenting heldigvis:)

Begge to er godt planlagt, men gått fortere enn forventet begge gangene.

Skrevet

1: Tungpusten av ingenting, trøtt.. Og såklart uteblitt mens.. Testet pos først 1 uke over IKM..

2: Merket ingenting, endte i tidlig SA..

3: Trøtt, tungpusten av ingenting, kvalm.. Pos test på IKM..

Skrevet

Med første var jeg kvalm allerede en uke før forventet mens, trøtt og uggen. Testet positivt den dagen jeg ventet mens, kvalmen holdt seg til 6.måned..

Med andre var jeg trøtt, uggen, svimmel og urven. Testet positivt tre uker etter at jeg tok siste p-pillen, så jeg må ha blitt gravid ganske umiddelbart.

Med tredje merket jeg ingenting, testet heller ikke positivt før nesten en uke etter forventet mens (og jeg er regelmessig).

Med fjerde var jeg trøtt og uggen, mistet matlysten og følte meg ikke i form i det hele tatt. Tok en test og den var positiv, ante ikke hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde fått tilbake mens etter forrige svangerskap. Senere UL viste at jeg hadde vært ca 6 uker på vei da jeg tok testen.

Skrevet

Kortversjonen; jeg tisset på en pinne som viste seg å inneha to blå streker. Den ene betydde visstnok gravid.

Den lange historien;

Med eldste, som var planlagt, så tok jeg en test to dager over mensen som ikke kom. Positiv.

Med andre, som var sånn semiplanlagt, i den grad at jeg hadde kuttet pillen for at syklusen skulle stabilisere seg før vi faktisk skulle sette i gang prøvingen, men i og med at syklusen var ustabil, så kom det en eggløsning vandrende på et ganske rart tidspunkt.

Det ante jo selvsagt ikke jeg da, og tok en test som var negativ rundt da mensen var forventet (men jeg visste jo egentlig ikke når jeg kunne vente mensen).

11 dager og fire negative tester senere, hvor all fornuft tilsa at jeg ikke var gravid, våknet jeg en dag opp med masse kviser. Jeg som aldri hadde kviser! Jeg ante ugler i mosen, gikk ned på apoteket og kjøpte enda en test. Den var positiv.

Skrevet

1. gang: Var ufattelig trøtt hele tiden. Gikk på p-piller jeg utsatte mensen med,så hadde ingen anelse om at den ikke kom pga andre grunner. Tok en test etterhvert,og var 14 uker på vei.

2.Gang: Mensen var en uke forsinket,tok en test som da var positiv :) Man lærer så lenge man lever.

Skrevet

1. gang, vondt i brystene og var til lege for å undersøke om det var noe galt med dem. Tok urinprøve og var 12 uker på vei. Ante ingenting og dette var første gang, så mulig det hadde vært noen tegn jeg burde sett. Mistet i uke 16.

2. gang, plutselig vondt i brystene igjen. Var på første ul når piraten var 2,1 mm. Gikk kjempefint og tøysungen er 12 uker nå ;)

Skrevet

Gjekk over tiden og tok en test. Den ble svakt positiv og jeg trodde det var feil på testen. Tok en test til dagen etter som også ble svakt positiv. sikker på at det var feil på den å. (2.pk)

Når vi kom hjem fra ferie kjøpte jeg en CB digital som viste GRAVID. Hehe

"eh, øh, er vist gravid jeg gitt" :D

Skrevet

Første gang sprang jeg på do fire-fem ganger hver natt de siste nettene før jeg skulle ha mensen.

Andre gangen åpnet mannen min en pakke kokesjokolade på kjøkkenet og jeg kjente lukta av den helt ut i stua, dette var også før jeg skulle hatt mensen så jeg hadde i utgangspunktet ingen mistanke;)

Skrevet

Jeg fikk mensmurringer allerede da jeg tror egget ble befruktet. Etter en uke med murringer fikk jeg pluteselig vondt i korsryggen, noe som sikkert var et tegn på at egget festet seg. Jeg har ellers aldri vondt i ryggen! Etter dette hadde jeg tidvise kvalmefornemmelser, pluss at jeg kjente ilinger fra bekkenet og helt opp til brystet. Noen dager før forventet mens ble jeg også usigelig trøtt. En overveldene trøtthet jeg sjelden føler på, måtte gå hjem fra jobb. Testet positiv noen dager senere. Det var helt unødvendig å ta den testen. Jeg bare visste at jeg var gravid :-)

Skrevet

1: Fikk ikke mensen, men hadde tulla med p-pillene, så visste ikke når siste mens var. Tok et par-tre tester før jeg skjønte at jeg var gravid, haha! Bestilte time hos legen, og da jeg kom til legen blei jeg sendt rett på ul. Var da i uke 19! Jeg trudde jo jeg nettopp var blitt gravid, hehe =)

2: Blei plutselig kvalm på kvelden 3 dager etter vi hadde hatt sex(var en stund siden sist! + menstruasjon) - jeg blir aldri kvalm, så skjønte det allerede da, men tok ikke testen før dagen jeg venta mensen.

3: Husker ikke helt, men husker jeg sa til gubben at jeg trur jeg var gravid - noe han ikke trudde siden jeg nettopp hadde fått tilbake mensen etter amming - men det var jeg altså =)

Som dere skjønner så var ikke nummer en planlagt, men de to siste var det =)

Skrevet

1. gang: Var veldig kvalm, spiste plutselig mye mindre enn vanlig, men var oftere sulten. Var i uke 6 da jeg tok test fordi jeg hadde mensmurringer hele tiden, så trodde jeg skulle få mensen =P

Hadde også ømme pupper lenge før jeg tok test.

2. gang: Strammet magen på en måte nederst, uten at jeg gjorde det med vilje... Musklene altså. Hadde bestilt meg billige tester fra nett, og fikk disse i posten. Tok en test bare for å sjekke, var 4 dager over IKM.

Og jammen var den positiv =) Er i min 17 uke nå=) Og har ikke hatt noen av tegnene jeg hadde med Iris. Kun uteblitt mens.

Skrevet

At jeg ble tørr på øya om kvelden, og at det var ubehagelig å sykle. Merkelige symptomer, kanskje. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...