Vimsetrollet Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Sønnen min smurte akkurat et knekkebrød med makrell i tomat utover stolen, fordi han ikke fikk havregrøt (etter å ha sagt at han skulle ha knekkebrød med makrell)!!! Denne mammaen er jo så hormonell og eksoloderte selvfølgelig - og hva skjer da? Joda, han ler!!!! ...men nå har han tørket opp etter seg, og sitter og spiser knekkebrød med makrell!!
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 ååårh, jeg kjente jeg fikk ståpels i nakken, hehe.. denne mammaen er også gaaanske hormonell, og da min skatt hoppet over 3 års trassen, tok han den heller som 4 åring... passet jo 'veldig' bra... så kjenner meg igjen ja!
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Kjenner meg igjen, hærlig ikke sant? Lagde faktisk havregrøt på etterspørsel, jeg - og "straffen" jeg fikk for det var hyl i 10 min etter å ha brukt begge hendene som skje og pensel utover sofaen... Hun ville nemlig ha brødskive! Eksploderer jeg og, og får dårlig samvittighet, samtidig som jeg føler at hun ikke får lov til å ture frem som hun selv vil... Ikke enkel kombinasjon hormoner og treårstrass:)
Vimsetrollet Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2009 Huff, nå måtte jeg faktisk le litt. Det er mye morsommere å lese om andres trassbarn enn å ha et selv... "Brukt begge hendene som skje og pensel" ... det kunne like gjerne skjedd her i huset. Huff a meg - det skal ikke være lett!! Samboeren min sa i dag at han syntes 3åringen hadde fått litt sånn oppførsel som vi har sett på "Nannyhjelpen" Kjenner meg veldig igjen i det med dårlig samvittighet og ja - men jeg tror faktisk ikke det er så dumt å eksplodere noen gang - unger må få se at vi voksne kan bli sinte og vise følelser og - men jeg mener det er viktig å be ungen om unskyldning og forklare hvorfor man reagerte som man gjorde. I dag ble jeg imidlertid i rettesatt av sønnen min; "Mamma, jeg får vondt i ørene mine når du roper sånn" Hehe... da måtte jeg jo komme med en lang forklaring om hvorfor jeg ble så sint osv..!
Canon Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Åh godt det ikke bare er oss/meg!! Ikke lett å telle til ti om dagen...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Er så herlig å lese om andre sine 3 åringer i trass, da tenker jeg bare.. " Godt det ikke er bare hos meg" Men hvor lenge varer enn trass??? Har en jente som blir 10 år i januar.. hun er godt trassig, det har hun vært siden hu var 2 år... Gutten som blir 7 i mai er heldigvis enklere, men finner på en del rampestreker innimellom... Jenta på 3 år vet å rase ifra seg.... Skal bli spennende med jente nr 3 som kommer i mars... 3 jenter med trass, og en stort sett blid gutt... oioi dette blir moro gitt :-)
rødt&blått Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Ja, og jeg som trodde det var over! Snuppa vår har avtatt trassen (snart 4), men jeg merker at jeg bruker julenissen-scenarioet-trusselen mye innimellom når trassen øker.. Det beste er vel å holde på grensene selv om det er vanskelig. Har ikke tall på alle gangene vi har måttet bære med oss snuppa under en arm fra butikken eller kjøpesenter fordi hun går i vranglås. Det kapittelet er over, og det er deilig å endelig se at konsekvensene har "båret frukter"! Og så er jeg veldig enig med ei over her, at det nok er bra for disse barna at vi voksne også viser følelser innimellom når det "sprekker".. og at vi forklarer grunnen etterpå når vi har fått hentet oss inn selvsagt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå