Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hvis man ikke ønsker å bli brisen (men det blir man jo etter noen drinker allikevel), hvorfor er det da så tvingens nødvendig å drikke noen drinker? Jeg er sikkert smålig, men en regel her i huset er at vi ikke skal være fulle (iberegnet komme hjem full midt på natten). Etter julebordet til mannen, våknet jeg i en fyllestank. Vi deler rommet med vårt minste barn. Han er ikke sååå full, men jeg føler det er respektløst selv. han liker verken vin, øl eller cognac, så drikkingen av drinker er omtrent det samme som drikking av brus. For meg helt unødvendig. Jeg klarer bare ikke se vitsen med å drikke drinker. Finnes det noen? San Fransisco gjør deg ikke akkurat tøff i vennegjengen, så det kan da ikke være årsaken :-P
Shamandalie Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Er litt usikker på om du mener problemet er at han drikker, eller at han drikker drinker? Du virker kanskje mest fokusert på at han drikker drinker istedet for "mandige" øl og cognac?? Kanskje han ønsket å bli litt brisen da? Han var jo på julebord,det skjer vel omtrent en gang i året for han som alle andre. Syns du skal unne han dette jeg. Hadde han enda kommet hjem,snublet over senga til minsten, spydd på golvet å sloknet i dressen så hadde jeg nok blitt meget forbannet... Men å våkne i fyllestank,det får vi vel tåle eller? Alkohol drikker vel de fleste for å slappe av,bli litt løssluppen å i mange tilfeller fordi "alle" andre gjør det
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Du får be han dra et annet sted en sengen din å legge seg med fyllestanken sin da! Så kan du heller skrive et "typen kom ikke hjem i natt,er han utro" - innlegg neste år
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Poenget mitt er at han egentlig ikke liker alkohol (Når du drikker san fransisco og liknende drinker er alkoholsmaken så kamuflert at man likså godt kan drikke alkoholfritt - som også kan kjøpes). Derfor ser jeg ikke poenget med å drikke. Om han drikker 1 eller 2 drinker gjør det selvfølgelig ikke noe, selv om jeg ikke skjønner poenget. Det at vi hadde kommet til en enighet om at vi ikke skulle være fulle i vårt hus så lenge det er barn hjemme, er for meg et tillitsbrudd. Jeg hadde faktisk ikke hatt et problem om han fyllet og sov over et annet sted, så fremt dette var avtalt på forhånd. Er på ingen måte sjalu eller redd for utroskap, har bare i alle år hatt et anstrengt forhold til alkohol.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Han vil vel bli full da, som de flste andre som drar på fest! "Fyllet"? Skriv ordentlig da! Du får si at hvis han kommer hjem full, så får han legge seg på sofaen å sove da! Sånn har vi det her i huset. Hvis den ene har vært på fest, og kommer hjem full, skal man legge seg på sofaen. Av hensyn til mini, som sover på samme rom som oss!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Beklager at jeg brukte et lokalt uttrykk for å gå på fylla. Det var jo hele poenget med innlegget... Ikke akkurat. Jo, da. Sove på sofaen er vel og bra med unger som står opp klokka syv. Synes ikke det er en idé for ungene å finne en bakfull pappa på sofaen. Vil da ikke at de skal ha slike minner. Ja, han hadde helt sikkert lyst til å bli full, men vi har som sagt den avtale vi har med ingen full i hjemmet. Han har siden vi ble sammen visst om min holdning til alkohol. Han hevder selv at han ikke har noe ønsker om å bli full, Jeg unner han å være ute på byen, men under de premisser som vi har blitt enige om.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Det er jo alltids kjekt med litt alkohol innabords. Her har vi et ekstra soverom som sinkeren må sove på. Dette gjelder også ved hvitløkslukt og andre ekle kroppslukter. (JA, jeg er gravid, og min mann lukter usansynlig mye når han får i seg alkohol og hvitløk!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå