Gjest Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Kan gravide smøre magen med Alo Vera Gel? Leste inne på et annet forum at gravide skulle ikke smøre Alo Vera Gel rett på magen. Det var legen som anbefalte det. Spurte på apoteket når jeg kjøpte det og hun sa også at jeg kunne bruke det. Noen som vet?
♥Bubble♥ Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har bare brukt det, både nå og sist jeg var gravid. Har ikke hørt noe om at det er farlig.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Googlet det fordi jeg har også brukt en fuktighetskrem basert på aloe vera. Du kan jo google det selv og lese det som kommer opp. Virker som gravide blir frarådet å innta aloevera i form av feks juice pga virkninger på tarmsystem o.l. Hvis lege og farmasøyt sa at det var ok å bruke, burde det jo være det. Regner med at det som selges her er rene og godkjente produkter.
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Jeg stoler ikke helt på legen som anbefalte det, da hun tidligere anbefalte noe gravide absolutt ikke skal ha. Hun anbefalte kamille te ved UVI og det skal ikke gravide drikke pga abortframkallende. Hun som svarte meg i et annet forum i går, hadde fått beskjed fra sin lege at det ikke skal smøres aloe vera gel rett på gravide mager, da det ikke var bra. Skal til legen på tirsdag og kommer til å snakke med henne om dette. Har brukte "spør oss" hos apotek 1 og fikk dette svaret: Ren Aloe vera gel er det ikke noe farlig å bruke i vanlige mengder dersom du føler nytte av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå