Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Dersom du/ dere har det litt vanskelig økonomisk i denne julehøytiden kan du kontakte din nærmeste kirkens bymisjon eller Frelsesarmen og be om en mateske. Der vil du finne litt julemat, pålegg, drikke (ikke alkohol) servietter/lys etc samt noen julepresanger gitt av frivillige til våre arbeid. Sjekk hjemmesiden til Kirkens bymisjon dersom du lurer på om hvor den nærmeste deg ligger:http://www.bymisjon.no/ Vi har taushetsplikt og ingen får vite at du mottok en mateske fra oss til jul!
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Hva slags julegaver er dette? Kan man gi klær som man har til overs og evnt. leker som man føler man har for masse av? Som selvfølgelig er fint brukt? Eller er det gaver som man kjøper nytt og gir?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 freelsesarmene i oslo tar i mot gaver, som i pent brukte leker og klær. du pakker inn, skriver aller og kjønn og legger under juletreet dems i oslo. - det var ihvertfall det småens barnehage gjorde.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Hei. Jeg har ei venninne som sliter økonomisk som ikke tør å hente denne pakka sjøl. Kan jeg hente den for henne selv om jeg ikke er fattig?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Hi her, jeg er frivillig for bymisjonen og det er ikke slik at man bare kan komme og hente for andre, enten leverer vi den på døren hos de som har meldt ifra at de trenger en slik eske, dette for og unngå at vi drar til folk som har mer enn nok av materielle ting og mat. Et år opplevde vi dessverre at de som bor i Holmenkollåsen og har mer enn nok av penger og det de trenger hadde meldt seg på for og få slike esker. For en familie på 4 er det mat og ting for ca 1000 kroner. Man kan godt levere pent brukte leker og klær, men dette kan da ikke gies i mateskene der vi leverer ut pakker sammens med, dette for at de som skal motta dem skal unngå og få brukte ting i julepresang. Før jul tar vi dessverre ikke mot brukt tøy da vi rett og slett har plassmangel.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Ok... Fikk andre svar på anonym.. Men da får jeg ikke hentet den for henne og hun tør ikke ta kontakt med dere så... Da blir det ikke jul gitt.. :-(
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Litt langt til Oslo herfra =/ Vi fikk gi til barnehagen her også, som de pakker inn og sender, men pakken skal henges opp så de ville ikke ha så masse. Men jeg kan jo spør om de sender tingene og om jeg kan levere mer i tilfelle. Ga en svær pose i fjor, de pakket bare inn en liten ting, husker ikke hva de gjorde med resten. Jeg har en av hver og er alene med minimalt med plass så tar nesten ikke var på klærne deres lenger =( Derfor blir det en del ekstratøy. Har kun noen å gi lillebror sine klær til.
giggsi Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Du sier at du ikke er fattig og at uten denne matesken blir det ikke jul for din venninne. Kanskje du kan gi henne litt av dine hjemmebakte kaker f.eks. Og litt kaffe og sjokolade. Om dere er flere venninner så kan dere kanskje gå sammen og handle inn litt til henne. Jeg gjorde dette til min venninne da hun ikke hadde penger. Ble tatt godt imot det. Trenge ikke bli så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Jeg synes det er flott at kirkens bymisjon kan hjelpe de som har det vanskelig. Men det jeg lurer på er hvorfor er det ikke likt i alle landsdeler - for hvilken hjelp som gies? Har spurt om hjelp i Trondheim, men der gir de ikke ut matesker. Noen som vet hvor man kan få hjelp i Trondheim, når man bor i en liten kommune utenfor Trondheim??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå