Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Virker så fryktelig tidlig, men jeg finner ikke noe ann forklaring enn det når det gjelder jenta mi. Hun skal gjøre ALT selv. Det er helt ok, for da kan hun prøve seg frem selv (tannpuss, spising osv) Men hun hyler hver bidige gang jeg legger ho på stellematta. Det gjorde hun ikke før, men i det siste så har hun hatet den. Jeg bare ignorer det, for jeg vet jo at det ikke er vondt å ligge der å bli skiftet på. Med andre så er hun så strålende blid HELE tiden, med en gang selskapet går, så er hun et troll med meg, må jo nesten le litt av henne, for hun hyler og bærer seg over den minste lille ting. Så ler hun rått når hun gjør noe hun vet hun ikke får lov til. Jeg gir henne ikke noe som helst oppmerksomhet når hun legger seg med ansiktet ned i gulvet og hyler pga jeg har tatt fra henne noe å sagt at hun ikke får leke med den tingen (ledninger, mobiler e.l) Men hun er på bare 11,5 mnd. Det kan da ikke ha begynt allerede? Burde jeg da takle det på en annerledes måte? Jeg blir aldri sint, jeg vil jo ikke at hun skal bli redd. Og når hun gjør noe hun ikke får lov til så sier "jeg nei, det får du ikke lov til fordi blabalbla" Sier først nei en gang, slutter hun ikke da så tar jeg henne bort. Det har funket mer eller mindre. Jeg skjønner ikke at hun har blitt så stor. Tenker at jeg kanskje burde behandle henne som et barn nå, og ikke en baby. Hvordan gjør dere det med de små på den alderen?
Sjokoholikern Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Det høres helt normalt ut Vi gjør, og har gjort det samme lenge, sier nei i et litt strengere tonefall, og forklarer hvorfor hun ikke kan gjøre det hun gjør, og hvis hun fortsetter så tar vi henne bort og avleder oppmerksomheten med noe annet. Det har hvertfall fungert helt fint her hjemme, jeg har ei tulle på 1,5 år nå og en gutt på snart fire, og de rører ikke peisen og lar all julepynt og planter osv. stå i fred Tilogmed pepperkakehuset! (Imponert selv her;)) hehe. Jeg har lagt merke til at jenta vår er mye mer bestemt enn det storebror var når han var mindre... hun protesterer med hyl, slag og spark hvis hun ikke får det som hun vil enkelte ganger. heldigvis ikke så ofte...Men sånn har hun vært siden ettårsalderen.
lille sprelle Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 tror løsningen du sier er helt korrekt! begynne å behandle som et barn og ikke en baby, selv om hun jo selvsagt er litt baby fremdeles! dere må bestemme dere for hvilke ting hun må gjøre og hvilke ting det er greit å gjøre på hennes måte. Tror det er viktig at dere er konsekvente. Besteforeldre får gjøre som de vil. vi har plutselig nå innsett at hun husker utrolig godt. I helgen oppdaget vi at hun husket en liten detalj fra 3 uker tilbake! Vi har nå blitt nøye med å passe på at vi holder det vi har lovet (20 mnd)
Lemonia Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Det er helt normalt. Gutten vår er 12 mnd gammel og enkelte dager er fryktelig slitsomme. Han skal absolutt gjøre ting han ikke får lov til. Selv om jeg sier nei og flytter ham ti ganger så sprinter han rett tilbake og han hyler høyt og skingrende om det er noe som ikke går som han vil. Slitsomt, men en del av utviklingen, og jeg håper det bedrer seg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå