Gå til innhold

Mage og ryggsmerter . Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld begynte det å gjøre vondt i magen, og ryggen. Det var som et slagt belte som gikk fra navel og ned. Hadde det i hele natt og var litt bekymra for at ting var i gang. Er jo bare 34: 3, så synes det er litt tidlig. Dette er barn nr 2. Måtte ta en paracet og litt varme, så hjalp det litt. Men, dette fortsatte i dag også. Men nå er det mer eller mindre borte. Lurer på om det kan ha vært hodet som har festet seg, eller om det bare var en skikkelig runde med modning. Noen andre som har opplevd slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kjenner jeg meg igjen, men vet ikke hva jeg kan bidra med, for dette er min første.Er i uke 38 pluss. I går midt på dagen fikk jeg det jeg best kan beskrive som menstruasjonssmerter i magen, og det satte seg i korsryggen. Varte helt frem til 00:00 i natt, med sammentrekninger i magen, den ble helt hard, men det var ikke så veldig vondt. Snakket med føden, som sa at det hørtes ut som rier, hun ba meg prøve å sove/hvile litt, det ville enda ta tid. Da jeg våknet i morges, etter en litt urolig natt -men ikke værre enn det, var alt det borte. Ikke mensmurringer, ikke smerter, ikke rier eller sammentrekninger.... De har riktignok kommet litt svakt tilbake i ettermiddag, så vet ikke hva jeg skal tro..

Så da lurer jeg også på om dette kan være hodet som festet seg, eller bare modning... Eller om fødselen noen ganger kan trekke langt ut i tid, med opphold i smerter og rier? Jeg vet jo som sagt ikke hva jeg skal kjenne etter, men jeg har hvertfall opplevd det ganske likt deg..

Ble magen hard, når du kjente dette beltet? Siden du ikke hadde sammentrekninger, er det mest sannsynlig kanskje "bare" tyngden av babyen, kanskje han eller hun snudde seg godt rundt og skapte press på nedre del av mage?

Om det skulle gå i gang, er det jo fordi babyen er klar, så da går det nok helt fint det også! Lykke til, uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...