Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Barnet vårt har min manns etternavn. Jeg vil at barn nr 2 skal ha mitt, og at det er rett og rimelig at vi får "hvert vårt" siden vi ikke bløe enige om hvilket navn vi skulle bruke. Går det an?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Mine foreldre gjorde det slik. Jeg har min fars etternavn og min bror har mamma sitt etternavn. Har alltid synes det har vært trist å ikke ha samme navn som lillebror. Så jeg byttet da jeg fylte 18
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Det går sikkert an..men hvorfor ikke ha begge etternavnene på begge barna?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Dersom de ikke har endret reglene på dette, går det fint an det. Venninnen min og søstern hadde etternavn fra hver sin forelder. Mulig det kan være rart å ikke ha samme navn som søsken da, på den annen side er det jo mange søsken som har det slik (dersom ikke begge foreldre er felles).
Figa Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Mellomnavnet mitt et pappa sitt etternavn og etternavnet mitt har jeg fått av mamma. Med min søster er det omvendt. Og min eldste søster har en annen far, men hans navn som mellomnavn og mamma sitt etternavn. Ingen av oss har samme etternavn og det har aldri vært noe problem på noen som helst måte. Det er vel bare rett og rimelig å gjøre det slik
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Klart det går an, men jeg ville automatisk antatt at barna var stesøsken i det tilfellet (altså den eldste var din manns særkullsbarn og den yngste var ditt). Begges etternavn på begge barna?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Utrolig sært! Gi begge navn til begge barna, eller enda bedre; til alle fire.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå