Gå til innhold

Etternavn når vi gifter oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi endelig forlovet! Og vi har snakket litt som etternavn når vi gifter oss.. Han nekter å ta mitt til seg, og mener at jeg skal ta hans, og beholde mitt som mellomnavn hvis jeg vil. Datteren vår har begges. Jeg har på èn måte lyst til å ta hans og kun ha det, synes det er tungvindt med to og alltid vært gkad for kun å ha ett fornavn og ett etternavn. Vi valgte ikke dobbelnavn til jenta pga to etternavn.

Hadde jeg ane at han skulle fri (etter 9år og en datter på snart 1år) hadde jeg faktisk villet at jenta skulle hatt dobbelnavn og kun hans etternavn.

Han har et mellomnavn, men vil fjerne det når vi gifter oss. Hvorfor ikke ta mitt isteden isåfall? Hvis han vil at jeg skal ha hans, men hvorfor ikke ta mitt?

Men jeg vil egenetlig at alle tre skal ha begge etternavnene. Men hvor vanlig er det? Grunnen er bl.a at datteren vår har begge, og at jeg er veldig glad i det navnet. Han har absolutt ingen grunn, annet enn at navnet hans har merket seg pga sterke personer i familien

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nei, det er ikke så lett. Dere kan jo legge alternativene i en krukke og ha loddtrekning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...