Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Er veldi i tvil på hva etternavn vi skal gi han.. Jeg har to etternavn, bf har et... Jeg har et veldi ønske om å bruke begge mine for det er ¨meg¨, men blir det rart med 3 etternavn da?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Ja, 3 er for mange! Høres merkelig ut, og dessuten vil han neppe bruke alle 3 uansett
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Kan bli tungt med tre etternavn. Hva om du velger det navnet, av dine etternavn, som du liker best og så bf sitt etternavn. Barnet er litt ditt og litt hans. Og da er det fint at det gjennspeiler seg i etternavnet
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Har du bindestrek mellom dine? Hvis ikke, så er det det siste som er ditt etternavn. Det første er da ditt mellomnavn, og ikke et etternavn. Og da er jo problemet løst. Begges etternavn. Ett fra hver av dere.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Syntes jo kanskje det høres litt "egoistisk" ut at ungen skal ha begge dine etternavn og evt ikke bf sitt. Hvis du absolutt skal ha 2 etternavn syntes jeg du skal ta et av dine og BF sitt... Veldig glad for å bare operere med et etternavn. Har selv hatt 2 etternavn til jeg giftet meg, og jeg har syntes at det har vært litt stress.. Trives bedre med bare et:o)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Hvis du er alene om omsorgen og barnefar ikke skal være inne i bildet så kunne det være greit å bruke begge dine navn, ellers så synes jeg dere bør velge et navn fra hver. Hva synes bf?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Jeg blir alene mestedelen av tiden, ser det ut for.. Han har ikke sagt sin mening om saken enda, men siden han vil være med på å finne fornavn til den lille så går jeg ut fra han vil ha noe si her også. Har til nå sagt han vil ha mini en dag i uken når den tid kommer.. Jeg skal ha alt foreldre ansvaret, og han kun savær. I førsteomgang hvertfall. hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 3 etternavn må være enda dummere/mer tungvindt enn å gi dobbelt fornavn til barn med dobbelt etternavn. 3 navn til sammen må være mer enn nok. Og om du og faren ikke har noe navn felles må det vel være åpenbart at det må bli ett navn fra hver av dere.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Hvis dere ikke er sammen, synes jeg godt du kan bare gi barnet dine etternavn.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Jeg ville gitt det navnet som jeg kunne stå for etterhvert, som barnet kan være stolt av! Det er ikke alltid det beste å gi navn i forhold til hvor man kommer i fra, men du, som MOR, kan gi navn i forhold til hvor du ønsker han skal være i fra!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Selv om de ikke er sammen er det da like mye farens barn, så det er det mest tullete og egoistiske jeg har hørt! Noen ganger blir jeg forundra, over hvor mye mammaene skal ha å si i forhold til pappaene. I alle dager...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Hadde vi ikke vært gift hadde barna fått kun mine etternavn. Syns ikke om å ha et barn som heter noe annet enn meg når barnet bor hos meg (og det vil jeg anta er tilfelle hos HI)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har også to etternavn, og det er veldig "meg". Men, du vet, barnet er jo ikke "deg" eller "meg", barnet er jo "seg", og et resultat av et møte mellom to mennesker, noe som godt kan gjenspeiles i navnet, synes du ikke?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #14 Skrevet 13. desember 2009 Jeg ville gitt barnet dine etternavn siden du ikke er sammen med barnefar. Når det er gått et par år og barnefar kan bevise at han faktisk stiller opp så kan du heller vurdere å skifte etternvanet i hans favør. Jeg sier dette fordi i det far skriver under på papiret og får delt foreldreansvar (på sykehuset), så får du ikke endret navn på barnet uten fars samtykke. Har flere bekjente som sliter med å få fraværende fedre til å godta navneendringer. Jeg synes ikke fedre som ikke stiller opp fortjener å få gi et barn sitt etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå