Gå til innhold

Noen andre som har generalisert angslidelse her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere hverdagen i dårlige perioder ?

Jeg har slitt med dette i flere år etter flere traumatiske hendelser i barn og voksenliv. Jeg lever et helt normalt liv med en god jobb, barn, mann og hele pakka. Greier å jobbe uten lange sykemeldinger, men har noen krafitge nedturer innimellom hvor jeg bare gråter og murer meg inne.

Dette går for det meste ut over mannen min, vi greier å skåne barna så godt vi kan.

I det daglige går jeg konstant med en klump i magen, som til tider nesten er borte, men så kommer det tilbake for fullt og jeg ønsker bare å dø.

Det enkleste er å ta en beroligende, da ser alt med et mye lysere ut, men jeg kan jo ikke gå å knaske beroligende hele tiden, så det har jeg nå kuttet helt ut. Jeg har gått hos psykolog i flere omganger, det hjelper noe og jeg har etterhvert lært noen teknikker som hjelper når vonde tanker kommer.

Det verste er at jeg hele tiden er redd for at noen i fam. skal dø eller bli alvorlig syke, spesielt barna, jeg er hele tiden liveredd for at det skal skje noe med dem.

Sånn som i dag når jeg har en dårlig dag så føler jeg meg så utilstrekkelig, føler meg som en dårlig mor og det er far som må ta vare på barna, ta de med på ting, og generelt ta vare på dem. jeg føler meg også som en dårlige kvinne for mannen min, skyver han fra meg og er sint og ekkel:(

Er det noen med denne angstypen som er blitt frisk ? jeg lurer på om jeg må leve med dette mer eller mindre resten av livet. Denne angstypen gir ikke panikkanfall, men har fysiske symtomer som ørhet og jeg kan være veldig ukonsentrert.

Tenker at en fysisk lidelse er så mye mer akseptert, dette er noe jeg bare ikke klarer å snakke med mange om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...