Gå til innhold

Til dere som vet noe om ROTFYLLING!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg hadde avsluttende behandling, altså selve fyllingen, på torsdag.

Uten bedøvelse, alt helt fint.

Så utover dagen i går, altså et døgn etter jeg hadde vært, der kommer smertene sigende.Så i dag har jeg SÅ VONDT!! Helt grusomt.

Sitter tidvis og griner i sofaen, er nå tom for smertestilllende, og orker ikke gjøre noe, ikke spise en gang...

Så til mitt spørsmål: Er dette vanlig? Eller har den talentløse tannlegen gjort en slett jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan hende du ikke hadde fått renset ut av tannen skikkelig....

Jeg måtte rense ut av tannen min 3 ganger før fyllingen ble lagt, og alikavel kjente jeg litt smerte i tannen i ettertid. Det er blitt bra nå da.

Men aldri slik at jeg måtte grine!!

Og det er ikke tannlegen sin feil, det er visstnok ikke "bare bare" å rotfylle en tann, og det er siste ting de gjør for å PRØVE å redde tannen.

Noenganger, går det bare ikke desverre.

Skrevet

Jeg ville heller trekke, men tannlegen overbeviste meg om å prøve rotfylling...

Jeg har vært og renset tannen 5 ganger, dette var da min sjette gang og da var tannen død, tørr og de kunne fylle..

Leser på nett at tannen kan være øm et par dager, men dette er helt hinsides! Og jeg har ikke akkurat lav smerteterskel, hehe.

Skrevet

Oj, da har vel den tannen kostet sitt også tenker jeg :/

Jeg var øm i ca 6 mnd'er eller noe, hehe.... Men jeg gadd ikke si noe, tannen hadde kostet sitt og jeg vil ikke ut med mer.

Nå er den bra da.

Kanskje du burde få tannlegen til å trekke den, om det ikke gir seg til Mandag. Men skjønner ikke hvorfor tannleger absolutt skal fixe på tenner, når pasienten selv vil trekke!

Skrevet

Jeg har holdt på å rotfylle en tann kjempelenge.Til slutt viste det seg at det var kommet en betennelse i mellom røttene. Tannlegen åpnet tannen 3-4 ganger for å rense men jeg måtte til slutt trekke den. jeg også (nesten) gråt meg i søvn noen netter fordi jeg ble så desperat av smertene.

Skrevet

Prøv å kjenne etter om du er øm på siden av tannkjøttet, altså over den tannen du har rotfyllt.

Skrevet

Jeg har bare vondt i tannen. De smertene som jeg hadde etter rensingen av tannen gikk oppover i tannkjøttet. Disse smertene er i tannen, virker som den er klemt på en måte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...