Gå til innhold

gi meg tips til å få litt "tykkere hud"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar alt gå innpå meg å blir nesten deprimert når jeg synes noe går mot meg...eller må vel nesten si noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Still deg selv rett foran speilet og si:

"jeg er tøff og dette klarer jeg!"

Jeg vet ikke hvorfor du skal ha "tykkere hud" men denne frasen bruker jeg ofte:o)

Skrevet

Jeg var sånn før jeg fikk barn. Tørte ikke å si ifra og slikt. Men etter ungene kom,så freser jeg fra meg hehe. Akkurat som om jeg ble mer selvsikker da. Men nå sier jeg ingenting igjen,for jeg går gjennom en vanskelig periode...så jeg håper jeg er flink til å snakke for meg selv når den vanskelige perioden er over...

Skrevet

oki takk for tipset får prøve det:)

jeg er fæl til å la alt gå innpå meg å gjerne vri det om til noe negativt,det er så slitsomt..

Skrevet

jeg har det motsatt var sånn før barna jeg.da gikk jeg rett bort å sa f.eks hører du sier det og det om meg å lurer på hvor du har den informasjon fra..men nå faller jeg sammen bare noen gir meg ett skjevt blikk..slitsomt..

Skrevet

Uff da,...Håper du får til å ikke la det gå inn på deg,jeg vet hvor slitsomt det er!

Skrevet

Det er verdt å prøve i hvertfall...

Jeg har en nabo som har pratet usannheter om meg og da tok jeg henne med en gang. Ga henne beskjed om at jeg er hjemme resten av kvelden om det er noe du vil prate om, skulle du ikke komme anse rjeg denne saken ute av verden. Hun kom ikke på min dør den kvelden men har fortsatt å tjattre. Jeg ble oversett i nabolaget, folk sluttet å hilse og stemningen var trykket. Nå har alle begynt å hilse igjen (men det er kanskje fordi naboen har funnet ett nytt offer å prate om?) og nabolaget er tilbake til det gamle:o)

Jeg overser henne glatt, hilser ikke på henne men hilser på mann og barn. Det svir mere enn alt annet! Neglisjering er vondt...

Skrevet

nettop det som har skjedd her å.begynte i vår.ingen hilste på oss å så at hun sprang ut hvergang noen var ute å sto å jabba dritt.men så begynte vel endel av naboene å tenke litt selv.så hilste de på oss igjen å flere komenterte at hun ikke var helt frisk.men nå har hun tydeligvis funnet på noe sikkelig juicy for enkelte hilser ikke å ser ikke på oss engang..sikkelig ekkelt spesielt siden jeg ikke vet hva hun går å sier..

Skrevet

Jeg var sånn før. Faktisk helt ekstrem da poden ble født for 1,5 år siden. Men nå er jeg så tykkhudet at man skulle tro jeg var min egen ukjentes tvillingsøster ;)

Jeg kan ikke gi deg noen mirakeloppskrift, men jeg tror det som hjalp meg var at jeg begynte å snakke om det. Jeg satte ord på ting og dermed skjønte jeg at alt dette kom av dårlig selvbilde, som igjen hang sammen med ting fra barndommen...

Så tenkte jeg: F'*** heller, min barndom skal da for søren ikke styre mitt voksenliv!

:) Nå har jeg helt fred fra de tankene...

Skrevet

så bra for deg.tror nok jeg er litt som deg sleit litt i barndommen,ble satt utenfor o.l.tror det er derfor jeg blir så nedfor når noen behandler meg stygt.men får vel begynne å snakke om det si i fra at jeg synes ikke det er greit.må tøffe meg opp litt:)

takk for mange fine svar og erfaringer.

Skrevet

Jeg blir alltid snakket om, slik er det når man har butikker og i tillegg er utlending.

Det er mest pga. misunnelse; nabobutikkene selger nesten ikke noe mens vi, utlendingene, selger til lokale og tilreisende. Det skaper ofte en veldig dårlig stemning.

Nå er ikke jeg akkurat kjent for å holde stilt om ting, *knegg*, men jeg har også innsett at det faktisk er meningsløst å prøve å snakke med noen folk. De fleste har fått beskjed om at "Hvis du har noe å si om meg kan du ta den praten med meg først så jeg hvertfall kan forklare deg hvordan ting faktisk ligger an, så du slipper å finne opp så mye" - da holder de vanligvis opp. Men alle er ikke sånn - ta nærmeste butikknabo som eksempel - vi har aldri kommet over ens men det toppa seg i sommer da han angrep butikken min med motorsag og det skjedde ganske mye på ti minutter, fra hans side, politiet kom og stoppa ham og vi var i retten innen uke siden jeg anmeldte ham.

Jeg hadde nok sagt til din nabo, helst foran de andre som ikke lengre hilser, at "Jeg har skjønt at det er et problem for deg at vi ikke vil dele parkeringsplassen -- osv." så alle får med seg hva som faktisk ligger bak. Og kanskje lagt til at "Du kan godt ta det opp med meg om det er noe mer du har å si om det, du veit hvor jeg bor hen?".

Skrevet

huff tok det litt langt han naboen din da:(bra du anmeldte han da..trur som du sier at noen er det meningsløst å prøve snakke fornuft med.de fleste vet om parkringsstyret hennes å synes det er helt på jordet,

får se om konfrontere hun eller bare la det til de hun prater til "våkner"å forstår hvem som er problemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...