Gå til innhold

Kan melk forårsake uttissing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overhørte her om dagen at melk kunne gjøre at noen barn tisser seg ut? Er det noen som har hørt noe eller erfart dette??

Jenta på 4,5 år slutta med dagbleien rett før hun fylte 3 år. Men har hatt mange uhell på dagtid. Når vi spør henne om når hun gjorde det, vet hun ikke; hun kjenner det ikke.. Nattbleien øver vi på å bli kvitt nå. Hun er flink til å gå på do om kvelden før hun søvner og vi vekker henne før vi legger oss. Likevel er bleien våt når hun våkner.

De siste ukene har vi vært forkjølet og hun har ikke drukket melk og vi har heller ikke tatt henne opp for å tisse om kvelden. Men de to siste nettene har bleien vært tørr! Og hun har heller ikke "skvetta" i trusa. Kan det ha en sammenheng med melkinntaket? Hun er normalt sett glad i melk og melkeprodukter.

Har prøvd å søke litt på nett om dette, men finner ikke noe om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. Har aldri hørt om dette, men det var spennende i hvertfall. Vi hr ei som ble fem i november, som fremdeles skvetter på seg litt på dagtid, og nattbleia er veldig våt. Hun sluttet med dagbleie sommeren før hun fylte tre, så burde ha "lært seg det" nå, men likevel går hun stadig for sent på do. Virker som hun ikke kjenner det selv. På natta våkner hun aldri når hun må tisse.

Skrevet

høres kjent ut det der..

jeg skal få jenta her til å fortsette å unngå melk, så får vi se hvordan det går.

Skrevet

jeg mistenker at det kan være endel av årsaken hos min kar på 10 som er sengevæter. Men vet ikke med sikkerhet ennå.

Skrevet

tredje natt på rad med tørr bleie:) i natt blir det truse! Jenta er superglad selv også; nesten så hun ikke tror at det er sant.

Skrevet

Sånn er det her. Sønnen min tisset seg alltid ut hvis han fikk melk før han la seg. Nå får han aldri melk til kvelds. Jenta mi får heller ikke melk til kvelds selv om hun aldri har tisset seg ut, men merker at bleia er tung om morgenen om hun får melk til kvelds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...