Gå til innhold

Bare jeg som synes det er litt ekkelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inne på Finn så selges det dukker i babystr. som ser ut som en ekte baby. Det er meningen at det skal være så naturtro som mulig.

Jeg så en gang en dokumentar fra england hvor det var kvinner som kjøpte disse dukkene og behandlet de som om de var babyer. Hadde de med ut i vogn, kjøpte klær osv.

Er det bare meg som ikke ville hatt en slik dukke? Synes det er litt ekkelt. Blir liksom litt for ekte og ser derfor ut som døde bayer. Off.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20217785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøss, nei, du er ikke den eneste! Synes det er skikkelig ekkelt, og jeg skjønner liksom ikke vitsen? Må jo være det at man ønsker seg en ordentlig baby, som de du forteller om fra England.. Er jo på grensen til sinnsykt, synes jeg..

Skrevet

åh så ekkelt. Helt naturtro, skitskummelt spør du meg.

Skrevet

isj det var skikkelig ekkelt:S

er jo ikke noe du kjøper til datteren din ihvertfal så hva i all verden skal du med det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Einig med dåke andre - dette var ekkelt.

Men eg ser at slike dokker kan ha eit poeng. Då lillesøstera mi gjekk helse og sosial skulle kvar elev ha ansvaret for ei slik dokke (dog ikkje like livaktig) eitt døgn kvar. Dei fekk magnetarmband på sg, slik t dokka kunn "kjenne igjen mammaen", og berre mammaen kunne trøste når dokka grein. Den måtte skiftast på, matast osv. Det var med vogn og bilsete, og dokka måtte vere med "mammaen" over alt. Alle data (f.eks. kor lenge dokka skreik før den fekk mat/trøst/kos/ny bleie osv) blei lest av då dokka kom til skulen igjen.

Lærarane seier at det er ein heilt klar nedgang i talet på gravide tenåringar der på skulen etter dei begynte med dokkeprosjektet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...