Gå til innhold

I år har vi ikke kjøpt en eneste gave:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år maser hele familien om kjøpepresset,og at de vil kutte ut gavene. Vi svarer alltid at de må bare slutte for vår del, og de svarer det samme til oss. "Det er tanken som teller, ikke beløpet.", "vi ønsker oss ingenting, vi har alt" etc

I år har vi faktisk fulgt dette rådet fra dem.

Vi har laget kort til alle hvor vi ønsker dem god jul, utenom det så blir det ingen gaver på noen.

Det blir spennende å se reaksjonen deres, jeg regner med at det blir noen sure miner. Men hva kan de si?

Nå nyter jeg førjulskosen med hjemmelagde julekaker og godter, i rent og pent hus, hvor jeg faktisk har kontroll på det meste i disse travle Desembertider.

Dette anbefales!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg aldri klart...

Er sååå koselig å sitte å åpne gaver på julaften:) Diggeste dagen i året:-))

Skrevet

Jeg regner med at vi får, men vi gir ikke annet enn et fint kort til hver, med en fin tekst, det er tanken som teller sier vi hver jul. Jeg har lagt mye kos og glede ned i kortene og håper at familien vil se det.

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha gjort en avtale på forhånd, sånn at ikke alle gir dere gaver også gir dere bare et kort...

Skrevet

Tenker dette blir siste året dere får noen julegaver fra andre. Kjedelig for barna (om dere har noen)!

Skrevet

Gir vi gaver forsi vi synes at det er kjekt å gi noe til de vi er glad i, eller fordi vi skal få noe tilbake?

Skrevet

Ja, vet du hva! Du kan jo ikke motta gaver, når du ikke gir noen. Ikke hvis du ikke har gitt beskjed om det på forhånd.

Skrevet

Mange gir fordi de vil ha noe tilbake, ja....

Skrevet

Jeg synes kanskje dette var litt spesielt jeg da. Tanken er god i utgangspunktet, men da burde det vært likt for de andre - slik at ikke dere heller får noe. Blir litt rart å få gaver av andre og gi et kort tilbake.

Skrevet

hvorfor kan dere ikke heller lage noe da?

Skrevet

Jeg tenker at vi gir ikke gaver for å få noe tilbake, men fordi vi vil glede den vi gir til. Om det er fine ord i et kort, eller noe til 300 kroner kjøpt i farta på Glassmagasinet, så vet jeg hva jeg hadde satt mest pris på.

Skrevet

Hvorfor blir det det?

Fordi det er mindre pengeverdi i fine personlige ord?

Skrevet

Ja, ikke kom her og lat som om penger ikke er et tema i julegave-giving. Selvfølgelig tar man ikke i mot gaver når man ikke har kjøpt noen selv.

Skrevet

Men en gir da et flott kort. Det er familien som hver år selv sier dette. Så sånn blir det i år.

Skrevet

Vet du, jeg har tenkt akkurat samme tanken, alle i familien har ALT de trenger, og vi har alle sammen begynt å bli litt lei.

Men å ikke kjøpe noenting blir litt stusselig for oss, så vi har kun kjøpt gaver som kan brukes opp, og som vi vet blir brukt opp. Kurver med mat og vin oppi, der innholdet er tilpasset hvem vi gir til. Så av oss får ingen nips og artige duppedingser som ligger i en skuff innen februar er omme :)

I tillegg har jeg bestilt kjempefine kort, som du :)

Skrevet

Akkurat det har vi gjort i min familie. Ingenting til voksne, barn får en liten ting (største og viktigste fra foreldre). Det er så nydelig når vi har julaften og for vår del er det helt fantastisk å se de små åpne noen gaver. Fordelen med få gaver er at barna virker som de verdsetter det mer, ikke bare åpne åpne åpne.

Mannen familie er dessverre ikke der, derfor fryktelig masete. Syns ikke det er gøy å måtte finne noe, her er det IKKE tanken som teller men at man må gjøre det for ellers er folka fornærmet. Og der sitter også barna i 2 timer for å arbeide ned den svære haugen med pakker. Uff.

Skrevet

Slik er det på min manns side også, det er helt forferdelig. Der går alle på jakt etter hva de kan finne i den og den prisklassen, en gang fikk vi ei pute, bare fordi det var det de fant til 200 kroner!! Hans side av familien får faktisk sånne gi med hjerte gaver, hvor barna får en bamse som er inspirert av en barnetegning, med navn og bildet av det barnet. De voksne får glassengel fra Frelsesarmeen.

I kortene til min side av familien har vi lagt mer kos i det. Vi har lagt ved en hjemmelaget karamell, eller sjokolade, samt et dikt til hver og egen tekst. De er aldeles nydelige, og jeg ville mye heller hatt det enn de gavene vi gir til svigerfamilien, men der MÅ man bruke penger, det er livsviktig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...