Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Nå har vi en ordning at stebarna kommer til oss hver tredje uke ons-søn! Dette mye fordi sambo jobber en rotasjon der han er hjemme 11 dager og ute 10 dager.Han virker å trives veldig godt med denne ordningen,men jeg syns ikke det er noe trivelig!Jeg skulle ønske det var annenhver helg.Han har også 1 ettermiddag(utenom) perioden han er hjemme sammen med barna. Jeg synes 4 netter på rad er masse,og vi har endel problemer med dem om nettene..de står opp,vil ikke sove osv..Slitsomt! Ellers går dem jo i barnehage tors og fre,så vi har jo "fri" på dagtid. Hva tenker dere?Er det formye?Eller vil dere kansje kalle det forlite?Har prøvd å forhandle med sambo om han ikke kan ta dem fra torsdagen heller,men han virker som å ville holde seg til avtalen....huff...
Kreoline Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Hvis du synes det er for mye, synes jeg du bør flytte og finne deg en mann uten barn. Du kan ikke forlange endring av samværet, men du kan forvente at han tar mesteparten av styret med barna sine. Er det slik at det er du som tar det praktiske og pappa som har degradert seg til "lekeonkel" er det der man må starte, og ikke mindre samvær.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Nei det synest jeg ikke. Litt må de jo se faren sin. Men å miset nattesøvnen fire netter på rad en gang i måneden føles vel muligens verre, enn å miste nattesøvnen annenhver helg. Stakkars mor tenger vel litt avlastning om hun skal få sove i det hele tatt. Men jeg forstår veldig godt at det er kjipt med fire netter og en ettermiddag tilbringes med barna, når han er så lite hjemme, du får vel kanpt sett han du også.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Nei, synes ikke det er for mye inne på dette forumet heller.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Synes det var lite samvær, jeg.. Vi har torsdag til søndag annenhver helg og barnet er ikke i barnehage den fredagen det er hos oss. Vi tar oss like mye av barnet, for vi er en familie. Jeg kan ikke si til faren at du får ta deg av det barnet, så jeg meg av mine. Da føler ikke barnet seg særlig velkommen. Jeg har for det meste alle 4 barna alene og koser meg med det. Synes det er godt å se at alle barna helst vil finne på noe med mef fordi jeg faktisk finner på noe. Hvis du, HI mener at 4 netter hver 3, uke er mye har du ikke mye i det forholdet å gjøre. Tenk på faren (samboeren din) som ser barna sine usle 4 netter hver 3. uke. De nettene bør du vel unne han å være sammen med sine egne barn?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Hei HI, Nei det er ikke så mye, men forstår godt om du føler det slik, ettersom mannen din er mye borte.. Når han endelig er hjemme, er barna der mye av tiden.. At de i tillegg har et soveproblem, får det nok til å føles som mye mer enn det egentlig er.. Vi har 40/60, hvilket jeg synes er mye når foreldrene bor 45 min unna hverandre, og i tillegg har en kommunikasjon seg i mellom som er skrekkelig dårlig.. (Hadde 50/50 hele barneskolen) Synes også at det er belastende når stedatter er her (tennåring), og det blir langt verre de netter jeg våkner av at hun bråker eller at en av småttisene våkner.. Om det var opp til meg, skulle hun vært her langt mindre, men noe sånt kan jeg jo ikke forlange/forvente, så forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen.. Selv om det til tider er veldig tøft. Hilsen en som vet det er vanskelig.
Hvitkløver2020 Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Det er LITE med 4 netter mnd!! Hallo,de ungene må jo få vere sammen med pappa`n sin de oxo. er vel ikke dem s feil at foreldrene har valgt å ha egne liv hver for seg! Jeg har to bonus barn,10år og 12 år. De er her 50%-fredag til fredag. Veldig greit! Nå har vi flyttet slik at de får skolebuss fra oss til skolen. Det er lettere!! Vi har 2 gutter sammen på 1.5 og 3,5år. De er veldig glade i sine storesøsken... Min mann er 13 år eldre enn meg,jeg er 25 år i dag...hehe=) Min ste-datter ringte å gratulerte meg med dagen før hun dro på skolen i dag=) Koselig.. --------Dere som faktisk er voksene mennesker må prate med barna og gjøre det absolutt beste ut av situasjonen!! De har ikke valgt dette!!----- jeg har selv vokst opp hos mamma og hadde kunn annenhver helg hos pappa.....ikke en time ekstra!!! Følte meg ikke spes velkommen av min ste-mor,nei...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Ja for det var jo stemora di sin feil, og ikke pappan din. Kanskje det var mora di som ikke lot deg reise dit mere enn avtalt samvær? Hadde begge dine foreldre (dvs din mor og din FAR) villet at du skulle være mere hos pappan din, så hadde du nok helt sikkert vært det. Men stemor er fin å ha å skyle på! At barn lever med den illusjonen er greit nok, men er du ikke blitt voksen nå? Ser du ikke den dag i dag at dette var dine foreldre sitt valg, enten en av dem, eller begge to i samråd med hverandre?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Enig med anonym kl 15:00 :-) Det er ikke alltid stemors feil nei, selv om mange synes det er fint å ha en å legge skylden på.. Arg!!! Her er det biomor og hennes prioriteringer som går ut over barnet.. Det er hun som lager styr og bråk om alt... Krangler, kjefter og smeller støtt og stadig.. På det siste har hun vært veldig på at jeg ikke er så imøtekommende... Er vel ikke så rart det, når hun ødelegger alles liv med den måten hun oppfører seg på.. mer egoistisk dame skla du lete lenge etter!! (Ble litt avsporing fra innlegget til HI, men var så enig med anonym over, at jeg bare måtte skrive litt...)
Singelmamma og banden Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Jeg synes det var lite samvær. Jeg skjønner også at du er hjemme om dagene siden dere får "fri" på dagtid torsdag og fredag. Hadde jeg vært faren til ungene hadde jeg ikke sendte dem i bhg de dagene men heller funnet på noe hyggelig sammen med dem. Og se litt annerledes på det, av de 11 dagene han har fri, så ser du ham 7 av de dagene og ungene bare 4. Du ser ham faktisk mye mer enn ungene gjør, selv om han er "lite" hjemme, for det er han faktisk ikke. Ikke helt rettferdig det heller. Og med ønsket ditt om annenhver helg så får dere jo ikke "fri" to dager på dagtid heller.
Hvitkløver2020 Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Hallo: Anonym: 15.00 og 17.57.!! Har dere så mye erfaring med dette temaet at dere kan si hvordan jeg hadde det og hvem som bestemte hos oss...heehehe... Tipper dere er stemødre begge to. har noen av dere oppvokst hos mor og hos far i helgene????? Jeg sier ikke at det er slik hos alle!!! Men i noen tilfeller er det slik... JEG HAR HELLER IKKE SAGT AT ALT ER STEMORS FEIL.....HALLO-JEG ER STEMOR SELV!!!!! Var det ett ømt pungt kansje?? Ha en god dag=)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Lite tid sammen og lite tid med barna. Slik er livet med barn desverre, vi skulle vel alle hatt mer tid både med barna våre og til å være kjærester. Vi deler oss opp, på jobb/skole, med barna, med hverandre og det som er tilovers kan brukes på andre ting. Det er derfor vennekretsen til oss med barn ofte endrer seg litt, endrer seg til å tilbringe mere tid sammen med venner som har barn på samme alder som ens egne. Da får en vært sosial med andre voksne samtidig som en får tid sammen med barna. Jeg ville nok sagt at her er det jobben hans som er problemet. Det er fryktelig usosialt å ha pendler jobb. Familien tar støyten, det være seg damer eller barn. Han er tydeligvis ikke nok hjemme til at du får dekket ditt behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå