mammas skatter <3 Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 tirsdag den 24.nov va e hos jordmor som va nedi der å tukla å kjente etter modning og åpning. fikk ikke tak i åpninga men va moden og hode GODT festa langt nede. (hode festa siden uke31) å så hadde e å karen sex 1 gang på kvelden. han for på nattevakt å kom heim kl 8. rundt 9-10 tia hadde e litt mensmurringa. telte 3 stk. men kjønte ingenting. plutselig hørete e 2 knepp i magen å den rista. spor karen om han hørte ta og kjente ta(låg me magen intill han). han fikk d ikke me se siden han låg i "koma" etter nattevakta. gikk en tur på do å funderte på ka i all verden ta va. kunne nå ikke være spark heller. gikk til senga ijen. fikk tissetrang å skulle gå på do ijen. kom ikke fram til doen men sto på badgulvet så plutselig sila d nedover føttern i 2 omganga. ropte på karen at vatne gikk. han kom sjokkert inn å lurte på ka vi skulle gjøre da. hent tlf å ringe føden, som e da jor å forklarte at vatne gikk. skulle bare ta d me ro å kom inn om 1 time. ja da rekk e å dusje sa e til jordmora. lettere sagt enn jort. tok ikke lang tid før riene satte igang for fult. de kom me 2-3 min mellom og e følte d va best å sitte på do. fikk nå til å¨dusje, føne håre å sminke me til slutt. karen va stressa å ville ha me på sjukehuse men d syns e va lettere sagt en jort me de riene å vatne gikk fleire ganga og bekkensmerta..... når vi endelig kom oss på sjukehuse etter 1 t 40 min å vart undersøkt hadde e allerede 5-6 cm åpning. lettelsens sukk du e nå godt i gang du sa jordmora:) men de hadde ikke ledige fødestuer så e fikk et vanli rom å seng. hode va litt langt oppe så e måtte stå ved prekestol. riene kom forferdelig tett. karen maserte rygg for fulle mugger.etter en liten stund begynte e å få pressetrang. da de sjekka me hadde e 7-8 cm åpning så e måtte bare holde ijen..... d va d verste ved hele fødselen. men etter hjelp fra jordmor om kosn e skulle puste klarte e d. va enklere å holde ijen mens e sto på kne oppi senga.de begynte å gjøre klar romme i tilfelle e måtte fø der. de håpte på å få fødestue. men de valgte til slutt at e skulle føde på d romme.så har måttete holde ijen me 10 cm åpning ei stund. satt i senga med føttern opp mot magen me en hjelper på hver side som holdt opp foten min å holdt me i hånda. karen sto helt fasinert nede ved fotenden å fulgte me.veit ikke hvor mange press e hadde men pressrien dabbet av når hode nesten va ute så de måtte stimulere de frem ved å klipe litt på magen, å e pressa på feelingen. men til slutt va han ute. 2980 g. 47 cm og 36 cm rundt hode.vår lille Kristian:) fra vatne gikk kl 10 til han vart født gikk d under 5 tima. å e va førstegangsfødende. fikkmye skryt av jordmødrene at e va så flink. reine fødemaskin. også seinere fikk e høre e va melkemaskin dessverre har d vore litt av kvart som har dukket opp. han tok ikke puppen, for han har ikke vakumen som trengs for å suge på den pga at han har sitte i nesten 2 mnd i magen skeivt å trangt.så venstre sida har fått se en trykk og heile hode e skeivt, stiv nakke. men de sier d retter se. ser d ikke uten å være klar over d. måtte klippe tungebånde. har mest sansynlig nedsatt hørsell på venstre sida. men ved hjelp av osteopat skal de fleste tinga ordne se. men stolte foreldre e vi vertfalll. nydelig gutt:) mange som har blitt forelska i han når de har sett han. mye mørkt hår på hode:)
NostraStoria Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Gratulerer så mye! Ting ordner seg skal du se, går nok fint! Begynner å bli svært så utålmodig selv nå, hehe.
stasimor0603 Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 gratulerer så mye med nurket,masse lykke til:-) og er helt eni med Lillegull alt ordner seg:) kos dere masse og god jul
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Gratulerer så mye med en flott gutt og en flott fødsel! Kos dere masse i barseltiden - den går så altfor fort ;-) Hilsen
lillebie på`n igjen Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Gratulere så mye med den lille prinsen )
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Gratulerer med gutten! Snek i avsia og der såg jeg lille gutt med masse mørkt hår på hodet ja Må nyte tiden fremover og ta masse bilder og skrive ned historier. Plutselig er det gått 1 år og man lurer på hvor alle dagene ble av.
milliemor :) Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 gratulerer når var egentlig termin?
Herkules Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Gratulerer så mye. Høres jo ut som du fikk en fin fødsel. min første var omtrent som din (nr 2 MYE raskere så ha det i bakhodet om du skal ha en til ) Så fint at du får god hjelp med skjevheten Har sykehuset henvist deg til ostopat? Det er jo kjempeflott! Vi fikk stor hjelp både jeg og jenta min av osteopat, etter det vil jeg nesten anbefale alle en tur med de små til osteopat for det er så mye som kan være litt stivt eller låst på en liten baby etter tiden i magen eller selve fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå