Gjest Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 vet man helst skal slutte, men synes det er så godt! hvorfor skal man slutte? hva er årsakene?
3smånå Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Nei, jeg drikker ikke kaffe når jeg er gravid. Koffein er jo et "stimulerende" stoff, så jeg tror ikke at babyen har godt av det.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Jeg drikker nok fort 3 kopper om dagen! (Espresso). Drakk en del kaffe sist svangerskap også. Det viktigste er vel og ikke overdrive fullstendig. Årsaken kan du lese mer om her: http://matportalen.no/Emner/Gravide :-)
_Løvemamma_ Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Jeg drikker kaffe, men ikke hver dag, og skjelden mer enn 2-3 kopper i løpet av en dag.
NostraStoria Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Man blir ikke frarådet å drikke kaffi - men å begrense inntaket av koffein! (Te, kaffe, cola...etc) Tror en skal holde seg innenfor max 2-3 kopper dagen.
(Muskat) Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 1 til 3 kopper om dagen, noe mer i helgene hvis besøk og slik. Alt med måte, tenker jeg... Drikker sjeldent annen koffein enn akkurat filtermalt kaffe,så mye blir det jo ikke.
rachelmor Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 ja eg drikker kaffi... ikkje kvar dag,(men ofte nokk) men kan drikke opp til 2 kopper dagen.drikker ikkje mere
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 Økt fare for spontanabort ved mye inntak av koffein så vidt jeg har fått med meg.... Jeg liker ikke kaffe så for meg er det ikke noe problem
DK+2 Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Jeg drikker ikke kaffe, har drukket mere cola nå enn før jeg ble gravid (da drakk jeg sjeldent cola), pga kvalmen, syns det hjelper etter oppkast. Men drikker langt mindre enn maksgrensa på 1 liter pr dag som er anbefalt, ikke drikker jeg det hver dag heller.
2010 Mammaen Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Drikker ikke kaffe nå nei. Trappet ned i begynnelsen og drakk da max to kopper per dag, så smakte plutselig kaffen kjempevondt (rundt uke 7) og etter det har jeg ikke drukket noe kaffe. Like greit å holde seg uten resten av svangerskapet, selv om jeg synes lukten er god innimellom :-)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 drikker kaffe, og har egentlig ikke noe sånn regel på hvor mye jeg drikker...Hadde det forrige gang jeg var gravid men nå har det liksom ikke vært så farlig...Drikker både kaffe og cola forresten...
Mamma igjen etter 16 år. Skrevet 12. desember 2009 #12 Skrevet 12. desember 2009 Jeg drikker to krus om dagen. Et om morgenen til frokosten og et om ettermiddagen sammen med min kjære når han kommer fra jobb. Jeg var litt si på flaska (colaflaska altså) en stund men har greid å begrense meg. Men tror at når det gjelder colaen er det nok sukkeret som er det verste.
FrøkenSprøken Skrevet 12. desember 2009 #13 Skrevet 12. desember 2009 Ja, det gjør jeg. Prøver å begrense meg til to kopper om dagen, so mer det anbefalte, men det er ikke alltid det går. Samtidig kan det ofte gå dagesvis uten at jeg rører kaffe, så til sammen blir det vel greit. Det som irriterer meg er at folk omtrent har sluttet å spørre meg om jeg vil ha kaffe. De sier heller "ja, hva vil du ha, da" etter at alle de andre har blitt spurt om kaffe. "Eeeehh... Jeg vil gjerne ha kaffe?" *huff*
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 12. desember 2009 #14 Skrevet 12. desember 2009 Jeg drikker kaffelatte daglig. Uten sukker. "Problemet" med kaffe er vel at det er for stimulerende for baby menes det. "Tidligere undersøkelser tyder på at koffein kan gjøre det vanskelig å bli gravid, medføre risiko for abort og lav fostervekst samt påvirke barnet senere i livet. Men dette gjelder veldig høye doser kaffe, nærmest toksiske doser, kanskje ti ganger det mamma får i seg hvis hun drikker moderate mengder kaffe" http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1315013 Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag. Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt. http://matportalen.no/Emner/Gravide
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #15 Skrevet 13. desember 2009 tusen takk alle sammen:) da tror jeg at jeg fortsetter med mine to kopper daglig. er nok laaangt fra grensa som ansees so for mye:)
smokie m/ nr 3. Skrevet 13. desember 2009 #17 Skrevet 13. desember 2009 Dei første vekene, prøvde eg å begrense kaffi inntaket. Etter veke 6-7 har eg prøvd å tvinge innpå nokre slurker i festleg lag... Vert veldig kvalm av kaffi! Sjølv no i 14,4 klarer eg ikkje kaffi. Slik har det vore i alle svangerskapa mine. Kos deg med dine 2 kaffikopper!!
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #18 Skrevet 13. desember 2009 Drikker kaffe, men i liten grad ift hva jeg pleide å¨gjøre før jeg ble gravid. Det er jo ikke skadelig om man ikke overgår grensen.
rødt&blått Skrevet 13. desember 2009 #19 Skrevet 13. desember 2009 Nå som kvalmen har avtatt, har jeg begynt m kaffe igjen. -Og plutselig har jeg ikke forstoppelsesproblemer mer!!
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 13. desember 2009 #20 Skrevet 13. desember 2009 Ja blir 1 eller 2 kopper for dagen.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 14. desember 2009 #21 Skrevet 14. desember 2009 jeg drikker en del kaffe å jordmor sier at d ikke er noe fare med det...jeg har drukket masse kaffe me di andre barna også..har verken hatt problemer med å bli gravid eller andre ting...tror kaffen virker motsatt på meg gitt...hehe...alt for fruktbar rett å slett men,d er jeg jo glad for da....man blir jo servert kaffe så d holder på føden når man er innlagt å venter på fødsel å etter fødsel å på barselavdeling føler jeg d er kaffe kanner over alt.....men d er vel opp til hver enkel lykke til me babyene i magene jenter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå