Gå til innhold

Svigermor er noe for seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst: jeg er glad i svigermor, og hun er for det meste et oppegående og vettugt menneske, men hun har en liten del av seg som sitter fast i 1919 eller no'!

Hun har to "greier" som tyner tålmodigheten min: Det ene er at hun holder all kvinner ansvarlige for hvordan det ser ut i hus og heim, OG for hvordan mannen er kledd/ser ut på håret/lukter osv. Det andre er at hun ikke på noe vilkår kan gi personlige gaver til døtre og svigerdøtre. I alle år har vi ( altså damene) fått stekepanner, badehåndklær,duker, slikkepotter og kakeformer, mens mannfolka får klær, sportsutstyr, bøker, cder osv.

I år rottet vi oss sammen og skrev ønskelister (på hennes oppfordring) med bare personlige ting på. På min står det et par bøker, ulltrøye, ullsokker, bodylotion og en geit, altså ikke noe voldsomt ufornuftige saker. De andre har gjort det samme, for vi trenger ikke flere kjeler ogg grytekluter. Skapene våre er fulle til bristepunktet! Men nå har vi fått mail alle tre om at vi må komme opp med noe "fornuftig" ellers så får vi ikke noe!

Fra meg kommer det ikke noen annen ønskeliste, så det blir jo spennende å se på julaften...

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...