Gå til innhold

Noen nav ansatte her, eller andre som kan vite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 9 år som "på papiret" er far-løs. Han har noe kontakt med faren, men møtte ikke han første gang før han begynte å spørre etter han som 3 åring.

De siste årene har han vært på besøk hos faren 1 uke hver sommer. Han bor på andre kanten av landet.

Nå har jeg begynt å tenke på at enn om det sjer faren noe, da har min sønn overhodet ingen rettigheter, og hans søsken som er noe eldre enn han kan kanskje "få skylden" for noe de ikke vet noe om.

Mitt spørsmål er derfor, jeg har vært inne på navs sider og lett, og der står det

Erkjennelse av farskap skal gjøres skriftlig på fastsatt blankett utarbeidet av NAV.

Denne blanketten kan jeg overhodet ikke finne på nettsidene. Må jeg gå ned på nav å hente den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer ikke inn på siden

Skrevet

Du kan kanskje få den hos nav? Er det slik at du vil faren til gutten din skal skrive under på at han er faren? Har han ikke gjort det før?

Skrevet

Det skal ikke være åpenrom mellom noen bokstaver i linken. Fjerner du mellomrommet mellom er kjenne, funker linken :) Og det er nok det skjemaet du trenger.

Skrevet

får den fortsatt ikke opp.

Skrevet

Merkelig. Jeg fikk den opp med en gang. Gå over den etter du har limt den inn i adressefeltet og sjekk at det ikke er noen mellomrom. Kanskje det har sniki seg inn flere :)

Skrevet

Jeg fikk den plutselig opp. takk:)

kokkeli, nei, faren hans har aldri skrevet under. Det er det jeg skal få han til å gjøre nå.

Skrevet

Ok. Ja det er nok lurt å få ham til å gjøre. Når vi fikk vår første, så måtte mannen min skrive under. Han var ikke mannen min da, vi var ikke samboere eller noe slik.. Var jo kjærester da, men det teller jo ikke da.. Så han måtte skrive under på farsskapspapir på sykehuset husker jeg. Er en gift går slike ting automatisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...