Trollemor75 Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Hvordan fikset dere tåteflaske/drikkekopp logistikken? Så langt har vi bare vært på ferie i hus eller leilighet der vi kunne koke flasker og smukker selv, men det ser ut som det blir hotell på oss i Thailand. Hva har dere reisevante mødre gjort? Han kommer til å være 11 mndr når vi reiser. Vi er borte 3 uker, det er uaktuelt å ta så mange flasker/kopper som vi trenger i løpet av turen (som vi har gjrot på hyttetur o.l. korte turer tidligere).
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Vi har reist mye siden jenta var 6 uker (Spania). Jeg fullpumpet, så de første 6 mnd. så hadde vi med oss sterilisator. Det var litt styrete, men vi hadde rett og slett ikke noe annet valg da vi alltid bodde på hotell uten kjøkken og jeg hadde så utrolig mye utstyr! Da hun var over 6 mnd. begynte jeg kun å ha med meg 2-4 flasker som jeg vasket i vasken med vanlig vann og oppvasksåpe. Når flaskene var vasket opp og skylt, kokte jeg opp flaskevann i vannkoker og skylte over alle deler med det rene og kokende vannet. Det har fungert for oss og jenta har aldri vært syk.
mamman til to gutter Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 De fleste hotellrom har vannkoker og hvis det ikke er der dere skal, så kan dere kjøpe en billig og ha med og evt sette den igjen når dere skal hjem. Når barnet er så stort som 11mnd, så er det ikke så viktig å koke alt lengre, så jeg hadde kokt opp vann i vannkokeren og hellt over flaskene og smokkene, evt lagt dem i en bolle el og hellt vann i den.
Mamma´n til lillemor Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Vi skal til Thailand på hotell, og satser på å bruke vannkoker. Nå ammer jeg, men vi gir flaske på kvelden, så må ha med oss noen flasker.
lille sprelle Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 det finnes sånne poser man kan ha i flaskene som man bare kaster etterpå. Da blir det bare smokkene på flaska igjen å koke. En liten reisevannkoker bør kunne løse det problemet? vi kokte faktisk også på primus når vi var på slik tur!
Trollemor75 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2009 Tusen takk for gode råd! Vi kjøpte sånn flasker med poser mens vi var i utlandet. Liker ikke så godt tanken på å bruke de i Thailand (pga av manglende avfallsortering der), men det blir det mest praktisk. Smukkene får nøye seg med kokt vann fra te-koker, med mindre vi finner en leilighet. Imens jobber jeg hardt med å få han til å slutte helt med flaske, men det kan være litt tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå