Verbena Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 vet ikke helt hva jeg skal kalle mennesket da vi ikke har noe kontakt ut over å si hei til hverandre i barnehagen der våre barn går. x`venninne kanskje.... Hun er ganske selvsentrert og mener at alle bør stille opp for henne siden hun gjør så mye for alle, noe hun definitivt ikke gjør. Etter at jeg og ei til i gjengen flyttet i sommer har vi hørt fra henne 10ganger til sammen. Ei siste i gjengen(A) bor fremdeles ikke så langt fra x og har hørt fra henne kanskje 4-6ganger i høst. Ringer oss hvis det er noe hun trenger, men aldri bare for å være sosial eller snakke. Ingen av oss har hørt et ord siste 1,5mnd. Nå for ca 1time siden ringte x til hun som bor nærmest å hørte om datteren hennes kunne sove hos dem til i morgen for hun hadde så lyst til å dra ut sammen med ene naboen sin, som på mange måter erstatter oss to som er flyttet lengre unna. A ble så paff at hun svarte ja, siden hun som så mange andre er snill og grei å hjelper når hun kan. Men det frister jo ikke å passe en unge du ikke har sett noe mer enn 3ganger utenom når du henter/leverer din egen unge i barnehagen. Ingen av oss føler at vi kjenner jenta lenger. Ville DU oppfattet det som frekt om ei du pr i dag ikke har kontakt med, som aldri har tid til å gjøre noe når du foreslår å treffes, hadde ringt å spurt om du kunne passe ungen hennes ei natt?!
Gjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Nei, synes du er veldig hårsår her. Jeg reagerer ikke på mengden kontakt, vanlig at man treffer venner sjeldnere når man blir opptatt med familie.
Caity<3 Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Nei jeg hadde ikke reagert på dette... Om man ikke kan passe ungen er det jo bare å si nei. Ellers så ser jeg ikke problemet.
blåbæret Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Kan jo tenkes at denne X tenker på det litt anerledes... Det er mange jeg regner som venninner uten at vi har noe særlig kontakt, men jeg vet de er der om jeg trenger dem og omvendt! I dag skal jeg til en venninne som jeg ikke har pratet med på et år, kun skrevet litt på FB, men er vel venninner for det? Hadde jeg hatt en bestevenn som jeg så nesten daglig i bhg. selvom det så bare var for å si hei, så har vi jo fortsatt kontakt.... Vil man ikke være barnevakt så får man si at det ikke passer, verre er det ikke.
Verbena Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2009 det er her snakk om en person som har tid til alt og alle andre enn oss. Er mega sosial med de som bor 20meter i gangavstand, men ikke med oss som er flyttet. Selvom vi har sagt at vi kan hente og kjøre de hjem igjen etter på osv. Det er også noe med at det aldri er tid når vi spør om noe uansett hva, men når hun trenger noe DA er vi gode nok. F.eks. avlyser avtaler som er lagt i godtid fordi hun fant ut at hun skulle hjelpe ene naboen med bursdagsfeiringen til sønnen. Å sånt skjer hele tiden. Men avlyser aldri noe når det er vi som spør. Trist da dette er en person vi har hatt mye kontakt med de siste årene og gjort mye for.
ventejenta Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Jeg synes ikke hun er frekk som ber om barnevakt. Men jeg synes hun er frekk de gangene hun avlyser ting som er planlagt, uten en god unnskyldning. Jeg sitter selv ofte barnevakt for datteren til en venninne som jeg har svært lite kontakt med. Grunnen til at vi ikke har kontakt er rett og slett at vi har vokst fra hverandre, og har ikke samme interesser lengre. Men jeg bryr meg fortsatt om henne, og ønsker derfor å hjelpe henne når hun trenger det. Jeg har aldri tenkt at hun er frekk når hun spør meg om hjelp. jeg ville jo sagt nei hvis det ikke passet. Jeg synes heller det er en tillitserklæring. Hun viser jo på en måte at selv om vi ikke passer så godt sammen som venninner så synes hun jeg er en ok person (hvis ikke ville hun jo ikke latt datteren være hos meg). Hun sitter ikke barnevakt hos oss, fordi vi har masse familie i nærheten som kan passe. Hun er alenemor uten noe særlig familie.
MintCondition Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Jøss, syns dere har mye kontakt jeg. 4-6 ganger på hele høsten er oftere enn jegs er mange av mine venner...og vi er faktisk like gode venner allikevel Passer det ikke å være barnevakt, så si nei, men ikke på grunnlag av at dere "aldri" ser henne....om dere har sett henne 4-6 ganger, og hun har en stor omgangskrets, så er hun jo temmelig travelt opptatt om dagene da.
Verbena Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2009 4-6ganger inkluderer telefonsamtaler for å spøre om noe. Der vi har spurt om å finne på noe og hun har sagt ja, også har hun ringt tilbake etterpå for å avlyse.
Gjest ->>- Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Har man vært i kontakt 4-6 ganger i høst, om enn ikke siste seks uker, så er man per definisjon ikke noen man "pr i dag ikke har kontakt med." Nei, det fremstår ikke som spesielt frekt å spørre en bekjent om barnepass en natt. Passer det ikke får man si nei, da. Angrer man i etterkant får man ha guts nok til å ta kontakt og si at det ikke passer likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå