Gå til innhold

dere som har vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør de når de er der? Hvor mange timer tar det? Hva får de i lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt til jeg flyttet nå i høst. Hun var der hver 14. dag. Skiftet på senger og satt på vaskemaskinen. Hev det som regel i tørketrommelen før hun gikk.

Vasket badet og kjøkkenet ordentlig, ellers gulver og støvtørking.

Brettet tøy og la klart til å legge inn i skap, hvis det hadde hopet seg litt opp...

Vannet blomster...

Hmm... husker ikke alle detaljer, hun var veldig selvgående, og så selv hva som trengtes å gjøres:)

Hun er ei dame på rundt 50, bekjent av min mor, og fikk 100 kroner timen svart. Sa selv ifra hvor mange timer hun hadde brukt, og jeg la igjen penger til henne neste gang hun skulle komme...

Skrevet

Hun pleide å bruke alt mellom to og fire timer, kan tenke meg snittet lå på tre eller litt over...

Skrevet

Hun tar hele huset, alt fra støvtørking til gulvvask. 1 gang i uken. Bruker ca 3 timer.

Jeg gir henne 160 kr timen, men vet at naboen nedi veien gir henne 100, så jeg kunne vel fått det billigere, men jeg syns det blir for dumt å gi et voksent menneske 100 kr timen.

Dette er afrikansk dame som er hjemmeværende med skolebarn (så hun har jo en del timer til overs på dagtid), hun vasker bare hos meg og naboen nede i veien så hun skatter ikke.

Skrevet

160 kr timen er mer enn jeg tjente på butikkjobb....

Skrevet

men du jobbet vel mer enn 2-3 timer i uken?

Skrevet

Hun som vasker her kommer hver 14.dag.

130,- pr. time.

Vi har et ganske stort hus, 180m2 - og hun bruker 3 timer pr. gang.

Hun støvsuger, vasker gulv, bad, kjøkken og tørker støv.

I tillegg pleier hun å re opp sengene våre ..

Jeg rydder alltid ALT før hun kommer - så hun skal slippe det :o)

Skrevet

HUn kommer hver uke og da gjör hun fölgende:

1. Vasker alle tre badene.

2. Törker stöv

3. Stövsuger

4. vasker alle gulvene.

5. tar ut söppel.

6. hver 14.dag skifter hun pa sengene.

Om vi vil stryker hun, vasker vinduer, klipper plenen osv osv osv

HUn er helt super :-)

Vi betaler 80 kroner timen (svart) og hun bruker ca 4 timer per gang, mer om vi har noe ekstra vi vil at hun skal gjöre!

Skrevet

80 kroner timen var lite, synes jeg.... Men hvis hun er villig til det, så...

Hadde vært fint å hatt en slik i huset.

Mannen min nekter, sier han kan vaske, men det blir jo ikke gjort så ofte at det gjør noe, og heller ikke så grundig.

Skrevet

Jeg vet, synes det er veldig lite selv. Men, hun vil ikke ha mer! Pleier å legge litt ekstra og nekte å få igjen vekslepenger osv!

Skrevet

skam dere alle som betaler svart!!! hva skjer når den som vasker blir syk? eller pensjonist? har dere tenkt på det? at dere tørr å innrømme det!! fy søren... her sitter jeg som alenemor med 300.000 i årslønn, huslån og billån og jeg klarer allikevel å ha "hvit" vaskehjelp. de kommer hver 14 dag og bruker 2 timer. da vasker de bad, kjøkken og alle gulver og tøreker støv deresom de har tid. for dette betaler jeg med god samvittighet 315,- i timen. de skal tross alt fra sted til sted, ha utstyr og lønn. ikke pokker om jeg betaler svart! skamme seg!

Skrevet

Hvis du som alenemor har råd til 8000 i året til vaskehjelp har vi for gode stønadsordninger i dette landet.

Skrevet

Du kan faktisk betale noen for å 'hjelpe' deg med div ting i hus/hage svart uten at det er ulovlig. Husker ikke hva maksbeløpet i året var, men husker det økte ganske mye forrige året, er det 10.000 kroner tro?

Vi har en hjemmeværende husmor til å vaske hos oss hver fjortende dag, hun tar 400 kroner hver gang og jeg har sjekket opp at vi kommer under det lovlige beløpet så vi ikke gjør noe ulovlig. Hun får selvfølgelig ingen trygderettigheter av dette, men det er hennes valg. Hun vil bare tjene noen lommepenger mens ungene er på skolen, hun vil ikke ha en fast jobb.

Hun støvsuger, tørker støv, vasker gulv og større flater som bord, hyller, skrivebord osv. Så vasker hun alle gulv og vasker begge badene skikkelig, hun bruker 3-4 timer. Hun er helt super og vi er kjempefornøyd.

Skrevet

Vi betaler ca 120 kroner timen hvitt men vi bor i Tyskland hvor lønningene er lavere.

Hun kommer 1x pr uke og tar alt bortsett fra klesvask, stryking (det tar en annen hver 14 dag) og skifting på sengen.

Dvs hun vasker gulv, støvsuger, tørker støv, vasker bad og kjøkken og gjeste wc.

Hun bruker ca 3 timer på dette.

Uten hjelp hadde min mann måtte gjøre mesteparten, pga slitasjegikt i knr og rygg, har jeg for store smerter til å ta det selv.

Skrevet

Så er det litt tyngre å vaske hus enn å sitte i kassa da....

Skrevet

Vi betaler 7, 50 euro i timen, dvs. litt under 70 kr. Men bor ikke i Norge, da! Hun damen kommer fra et byrå som har forsikring for henne (hvis hun skader seg hos oss - da er ikke vi "arbeidsgiver") og for oss, dersom hun skulle være et svin og stjele. Sjekk forsikringene deres, jenter! Ikke alle dekker stjeling av folk du selv har invitert og forlatt hjemme hos deg selv.

Hun vasker begge bad, kjøkkenet, støvsuger hele kåken, vanner planter og tørker støv. Så gjør hun litt forskjellig til slutt, noen ganger stryker hun, andre ganger vasker hun inni kjøkkenskap, skrubber dusjen, etc etc. Hun passer også mini mens jeg tar en dusj :)

Skrevet

evt klarer jeg å prioritere riktig... og tro meg, hadde jeg hatt 100.000 mindre i året hadde jeg fått relativt mye mer utbetalt! så ja, stønadsordningene er rare.

klarer du alle utgiftene dine på 18.000 i mnd? det er det jeg sitter igjen med når all lønn om stønader er inne.og da er 8000 huslån, 3000 i billån. 3000 til alle andre regnigner (setter summen av hver mnd slik at jeg klare alle forsikringene i januar...) du kan jo selv regne ut hva jeg har igjen på slutten av mnd. synes du fremdeles jeg har for mye penger?

alenemoren som synes alle som betaler svart skulle skamme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...