Pia med spire etter 19 pp Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Folaten er ikke noe garanti mot alt, men så lenge du tar den vet du at du har ihvertfall gjordt det du kan, så får det bare stå til. Inkluder folaten i din daglige diett, uansett om du er gravid eller ikke. Det er en superviktig vitamin som man bør ta hver dag. Jeg legger ved en link som man kan lese hvorfor den er så viktig for deg selvom du kanskje ikke er gravid. : http://www.lommelegen.no/321803/folat Jeg har tatt folat hver dag de siste 7 årene. Mannen min kom hjem fra skolen en dag hvor han hadde hatt ernæring på timeplanen, og der informerte læreren om at folat kan hjelpe mot menstruasjonssmerter. Jeg har slitt med sinnsyke menstruasjonssmerter siden jeg fikk mens første gang da jeg var 13. Det føles ut som livmoren min eksploderer og er på vei ut av kroppen min, det stråler i lårene og korsryggen, og jeg skriker og vrir meg i smerte. Så hiver jeg innpå med ibux og sover i 16 timer etter smertene har gitt seg. Slik holdt jeg på i mange år en gang i måneden. Så begynte jeg med folat, og jeg tuller ikke ; HAR IKKE HATT MENS-SMERTER SIDEN!!! Bare litt murring når jeg har merket at den kommer, men aldri de ekstreme smertene jeg har opplevd tidligere. Derfor er dette noe jeg har dyttet i meg hver dag siden! Og det bør du også selvom du ikke har plager, man får for lite folat i seg gjennom kosten. Og nå som vi er gravide er det jo enda viktigere. Hamstr folat, og ikke slutt selvom du ikke er gravid og ikke prøver å få barn. Ta det uansett. Har ikke mange tips å komme med, men ville dele dette med dere for det har hjulpet meg veldig. Så spis folaten din!! Ha en flott dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå