Gå til innhold

Er brystpumpe noe man må ha uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet man på forhånd at man trenger det uansett? Eller går det an å se an behovet? Tror jeg får lånt en manuell brystpumpe i beg. og om det skulle vise seg at jeg kommer til å pumpe ofte kjøper jeg en elektrisk en... Eller er det bare å kjøpe det med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Lær deg å håndmelke av jordmødrene/pleierne. Det funker mange gang mye bedre. Jeg kjøpte veldig mange forskjellige og til slutt endte jeg opp med en sylinderformet ( to deler) som funket best!:) Vanskelig å forklare hvordan den ser ut, men den ene har oppsamler og den andre festes til brystet! Så er det bare å pumpe vakum så spruten står... ;)

Skrevet

Hei! Innom fra dinbaby-forumene, fordi jeg fødte for 3 uker siden. Jeg kan bare si at jeg trodde jeg ikke trengte en pumpe, men to dager etter at jeg kom hjem fra barselavdelingen var den i hus. Jeg har også håndpumpet litt, men synes det er veldig mye greiere å pumpe med en pumpe når først sprenget står på. (Helsesøstra anbefalte å pumpe 20 ml hver andre time om jeg hadde veldig brystspreng.) Dessuten kan det være veldig ok å ha om man skulle få tette melkekanaler/brystbetennelse og lignende. Har bare brukt den en titalls ganger enda, men synes det er betryggende å ha den liggende, om det skulle bli for ille igjen...

Skrevet

Synes du skal vente å se ann behovet. Er ikke alle som trenger pumpe. Er jo ganske lett å få tak i om behovet skulle oppstå, så er ikke noe stress å kjøpe en når og om du trenger den. Men om du har tenkt å feste litt, eller av andre grunner ser for deg at du kommer til å være utilgjengelig for amming kan det være lurt. Gutten vår hadde "galetid" fra 23- 03 i flere uker, var slitsomt.. Men heldigvis er pappaen et nattmenneske, så han pleide å sitte oppe med poden. Da var brystpumpa uunnværlig. Kunne pumpe meg før jeg la meg, da kunne pappa'n gi mat med flaske, og jeg kunne få noen timer sammenhengende søvn. Men bortsett fra det er jeg usikker på om jeg hadde hatt så stort behov for deb

Skrevet

Hm... tror jeg skal låne den manuelle først og se, og om jeg skulle ha behov for å bruke den mye kjøper jeg en elektrisk... :)

Skrevet

I mine øyner er og ble brystpumpe uunnværlig. Jeg fikk låne en manuell (uten bruksanvisning vel å merke), og fikk den aldri til. Fra første pump med avent sin elektriske så strømmet melken!

Skrevet

etter erfaring med nr1 og 2 er pumpe noe jeg MÅ ha , har ejg ikke det får jeg to pupper som er store og harde som stein...får luksus problem når jeg ammer , får alt for mye melk så pumpe har jeg kjøpt allerede så jeg ikke skal glemme det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...