Gå til innhold

Sjekk denne bloggen!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er kødd da? Et barn som er ordblind? Flott at hun blogger, sånn at hun får øvelse i å skrive.

Skrevet

Tja.. Håper det er kødd, men man må se det på den positive siden, hun var ingen blond bimbo med hvitt hår og brunkrem\skokrem i trynet da.. :)

Skrevet

Er du sikker på at hun har dysleksi du over her? Jeg syns dette virket veldig som tull.. Noen ord er riktig skrevet et sted og feil et annet og isåfall må hun jo snakke på den måten der også.. tviler på at dette er sant

Skrevet

Håper dette er en tulleblogg jeg også, ja greit hun skriver omtrent alle ordene feil, det kan forklares med dysleksi.

Noe av innholdet i det hun skriver høres ut som om kommer fra en 6åring og ikke fra en 14åring, hvis det ikke er tull trenger hun litt hjelp med mer enn skrivinga!

utdrag fra et innlegg i bloggen som kanskje forklarer hva jeg mener, handler om Mette Hanekamhaug som blei stemt inn og ut av stortinget:

"åsså men nå har di ombestemma seg!!! di sier sånn at de ike er nåk som liker ho til at ho får jåb! åså slo di henne i magen!!!!!! vorfor slo di henne i magen da!!! tenk om ho er gravid!!!!! håper ike ho er gravid får da blir bebien lei seg.... men nå liger mete hanekam i sjåk får ho ble slåt i magen å fik ike jåb!!! tenker for meg at di som er sjefen føler seg lit dume å angrete nå ja!!!!!!! fik lærepenge da vel!!"

Skrevet

Hvis dere leser litt på bloggen hennes så skriver hun at hun har blitt anbefalt av norsklæreren sin å lage blogg. Dette for at hun skal skrive så mye som mulig for å lære seg til åbli bedre til å skrive. Hun har alltid slitt med dette og vet ikke hvorfor. Hun har også ekstralærer i norsk.

Tenk litt før dere ler av og henger ut andre!!!!!

Skrevet

Kjempebra at hun øver seg på å skrive, men det er innholdet som bekymrer meg!

Vet ikke helt om blogg var så god ide for skrivetrening alikevel når hun på en måte henger seg selv ut for en haug ukjente mennesker på denne måten!

Skrevet

Det er jo en bra anbefaling da. Hun blir jo faktisk bedre av det, og det er på nett det meste foregår nå, men da burde ekstralæreren eller læreren hatt et oppsyn med bloggen hennes, litt for å se hva hun skriver, og hvordan. (Mulig de gjør dette da)

Skrevet

Bullshit! Som lærer og spesialpedagog ville det aldri kunne falle meg inn å anbefale at en elev på dette nivået skulle lage en offentlig blogg for å få skrivetrening.

1. Hvordan i all verden tror dere medelver og andre elever reagere når de ser dette? Mobbere er det overalt, og selv om de fleste er klar over at dette problemet aldri forsvinner, så legger vi ikke ut kyllinger slik at de skal bli oppdaget og hakket på.

2. Å skrive en slik blogg hjelper i de færreste tilfeller på skrivetrening. Som tydelig vist her. Muntlig språk som blir skrevet, og det fungerer ikke. Hadde hun hatt noen med seg, eller i det minste fått en retningslinje om hvordan hun skulle skrive. Nynorsk/bokmål. Vet ikke hvor hun kommer fra, men ut fra det jeg leste så tyder det på østlandet.

3. En fjortenåring som er på dette nivået burde nok vært tatt tak i, og da er det ikke snakk om ekstrahjelp i norsk som hadde vært prioriteten. Nei, velger å tro at dette er tull fra en normalt oppegående fjortis som kjeder seg i hverdagen.

Skrevet

Vet ikke hva jeg tror jeg..

Men noen kan jo bare spørre henne.. ser jo ut som hun svarer på det meste... Gå jo ann å spørre på en fin måte.. ikke vmå frekt å spydig..

Skrevet

Hun kaller seg sprettballen da... og alle har vel lært dette med dobbelt konsonanter og sprettball :) Og hun har konsekvent skrevet alle ord med dobbelt konsonant feil... tror det er kødd jeg.

Skrevet

Hun svarer da ikke på det meste. Hun har jo ikke blogget på en stund, hvis du ser på datoen for siste innlegg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...