snikksnakk Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Bor sentralt i Oslo og vil trille mest på fortau og gangstier. Synes simo er så veldig fin og stødig og fantatisk fjæring, men kanskje jeg undervurderer hvor tung den er å gå rundt med - særlig når bernet blir større. Skal ikke ha den med i bil og vi bor i første etasje så trenger ikke løfte den opp trapper. Noen innspill her? Kommer jeg til å angre på byttet? Mountain buggy er jo super god vogn å trille men bagen er så liten og sportsdelen er ikke vendbar. Synes det er kjipt å måtte ha babyen fra meg allerede ved 6 måneder...... Har termin i januar.
Blixen*** Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Hei, du må bare ha Emmaljunga! Den er like stødig som simo, bare mye finere! Mondial, smart eller city er flotte!. Super vogn! Kan ha babyen begge veier. Er bare så superfornøyd med den. Jeg bor i byen, og har aldri følt at vognen er for stor og tung. De selger den på Rudo barnevognhuset, ligger på Grønland eller i Ullvålsveien.Ta en titt:) Annbefales varmt!
snikksnakk Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2009 Takk for svar Ja denne skal jeg sjekke ut! Flere som hatr anbefalt denne!
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Du kommer ikke til å angre. Jeg hadde oth før, haaata den. Bor i Oslo og byttet til Emmaljunga edge duo, I LOVE IT! Har ingenting å utsette på denne vognen rett og slett. Var innom rudo sist onsdag og det var fortsatt 15% på flere av vognene 2009 modellene Fikk ikke brukt bagdelen da vi allerede hadde byttet til sportsdel, men den skal jeg bruke nå når lille babyen kommer til sommeren
nelliik m/blå & rosa Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Vi har prøvd både Emmaljunga edge duo og Simo kombi i løpet av disse 14 mnd til lille blå. Og må nok si at vi er mest fornøyde med Simo-vogna pga at den er mye mykere i fjæringene enn Emmaljunga-vogna vi først hadde. De er like store i hjul;/under-stellet og kurvene, det er heller ikke mer enn 800 gr som skiller de to som bagvogner. Begge er stabile, solide vogner i all slags vær og føre! Emmaljunga vogna er litt lavere og litt mindre overstell enn Simo. Mens Simo som sagt er mykere i fjæringer, og derfor veldig bra å kjøre ned (ikke løfte) på fortauskanter, i hull og humper på veien. I tilegg så synes vi at bagovertrekket til Simo var mye mer beskyttende enn det som tilhører Emmaljunga, og for oss var det et must når vi først hadde vendt oss til Simoen i vinter Begge vi hadde var svarte, og flotte å se på!! Og Emmaljunga vogna var lett å selge. Har enda Simoen og tenker nok ha den noen år til Så lenge lille blå liker å sove i den, og sikkert til neste barn også? Vi bruker ellers Carena Easy som by-vogn nå når han er blitt så stor... I tilegg har vi bil og lille meg har lett klart å løfte begge vogner opp/ned av bagasjerommet - men det slipper jo du ;D Så uansett om du velger Emmaljunga eller Simo tror jeg ikke du vil angre, men kansje lurt å sjekke ut om du liker stiv eller myk vogn først, og om stort bagovertrekk kansje er noe for deg også? Lykke til med vognvalget
snikksnakk Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2009 Heisan Binmoline og lille nelliik! Mange takk for godt innspill! Ja nå er den lille tvilen jeg hadde med hensyn til å bytte bort fra oth blåst bort Men skal sjekke ut emmaljunga og simo parallelt for å få en feeling av dette med fjæing. Supert med erfaringer fra dere som har prøvd flere vogner!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 èn ting er ihvertfall sikkert; Emmaljunga City Crossen er IKKE stiv i fjæringa! Skulle jeg nevne den største negative siden til Emmaljunga i forhold til Simo måtte det være bagstørrelsen, men bagen er da ihvertfall større enn OTH og holdt leeenge til jenta mi (brukte den til hun var nesten 1 år, tror den er 75 cm lang, god og bred- og LETT ikke minst;)
husmus &2 Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Tja, jeg har OTH og er ingen Emmaljunga fan, men det eneste jeg hadde å utsette på OTH var bagstørrelsen. Jeg ante jo ikke at jeg ville få et kjempebarn, så bagen ble liten veldig tidlig. Neste gang blir det nok TFK der bagen er en av de største (?) på markedet. Evig trehjuling her i gården. Dessuten er den litt dypere enn OTH sin bag også tror jeg, noe annet jeg ikke synes var så ok midt på vinteren. Sportsdelen av OTH vognen er jeg veldig fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå