Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Nå har jeg pokker meg holdt på med denne forbanna renselsen i 2 mnd, og er så sliten og slapp at jeg nesten ikke orker å gjøre en eneste ting.. Moren min mener dette er altfor lenge, og at det er noe som er alvorlig galt med kroppen min. For en mnd siden skjedde det noe merkelig. Det var som om det gikk hull på en byll, og jeg blødde mellom 1-2 liter blod på en gang- Det fosset blod ut over golvene og det såg ut som en massakre hadde skjedd. Har ennå ikke vært på 6 ukers kontrollen med legen. Er det normalt og blø fulle bind etter 2 mnd?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Min renselse varte i ca.14 dager, så dette synes jeg var lenge. Du bør ta det opp med legen. Kan jo være at det er noen "rester" igjen oppi der, som plutselig løsnet og kom ut mtp at du blødde såpass mye...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Renselsen kan vare så lenge som du beskriver uten at det er noe galt. Jeg fikk beskjed om at alt over ti uker betegnes som unormalt. Men lang renselse kan være tegn på at noe er galt, at rester kan ligge igjen i livmoren. Dette kan på sikt skape infeksjon og kreve utskrapning. Selv varte min renselse i 13 (!!) uker uten at de fant noe galt. Det er selvfølgelig ikke normalt å blø 1-2 liter. Det er tegn å at det er noe veldig galt og du burde tatt kontakt med lege med en gang. Du burde også vært til en seksukerskontroll slik at en lege kan sjekke om det er noe galt. Og du bør få sjekket hemoglobin og jernlagrene dine. I steden for å la ting skure og gå burde du ta ansvar for egen helse og bestille deg en legetime snarest. - sykepleier-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå