Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Altså, nå er det konsert til ære for en vinner som ikke er her engang, som bare var her i 24 timer ( eller var det 26? samme søren ) Ikke mange som skjønte hvorfor han fikk prisen, ikke han heller tror jeg, og fredspristakketalen handlet om å forsvare de to krigene.. Nesten 200 mill for å ha han her i et døgn. Bedre lykke neste år Norge.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Tror du umulig kunne ha sett talen for å påstå noe slikt, men du har tatt det ut av sammenheng¨på samme måten som de har gjort i debattprogram på radioen for å ha en diskusjon. Bedre lykke neste gang, hi.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Du er nok for ung til å forstå dette, HI.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Lurer på om de ikke sa på tv at det aldri har vært så mange soldater i Afghanistan eller var det i Irak som nå under Obama.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Deg om det. Om du fikk med deg Jagland sin tale så fikk du en GOD forklaring på hvorfor Obama fikk fredsprisen i år. Du sitter tydeligvis inne med alle fakta, men du har ikke fått med deg at han ikke er den første fredsprisvinneren som har fått prisen for sine mål, og ikke for noe de har gjort. Det er ALLTID noen som skal slenge dritt om hva det måtte være.. Hadde det ikke vært for at det har vært mye snakk om dette i media så hadde du aldri kommet på han ikke var en verdig fredsprisvinner. Hadde du hørt hele talen til Obama så hadde du kanskje forstått at den ikke bare handlet om å forsvare krig. Hva mener DU at USA skal gjøre med soldatene i afghanistan da? Bare hente de hjem igjen?? Hva tror du ville skjedd da? Tror du det ville ha blitt fred i verden da? Det Obama mente var at krig er nødvendig for å oppnå fred. Du er blant alle disse dustehuene som tror at verden er svart- hvitt. Det er på tide å vokse opp og innse at verden er mye mer komplisert og vanskelig enn det vi trodde da vi var barn. Har du forresten tenkt på hvor god reklame dette har vert for Norge, og at pengene sannsynligvis kommer til å rulle inn igjen som følge av dette?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Hehe..må man være mer enn 30 for å skjønne noe av dette? Klart man setter ting helt på spissen for å få noen innspill da.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Det er ikke lett å være USAs president, det er sikkert. Men jeg mener at det heller bør være typer som Gandhi eller Mor Teresa som får tildelt Nobelprisen. Finnes det ikke noen flere slike "nåtildags"? Får nesten inntrykk av at norske politikere likte prisen fordi de siklet etter å hilse på Will Smith.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Må si at den lille smule skepsis jeg følte er forduftet. Synes Jaglands begrunnelse er god (skjønt grusom uttale..), Obamas tale modig og god, og konserten veldig fin til nå. Nå er ikke fredsprisen en utgiftspost for Norge, men et privilegium og en ressurs. Man må vel ikke være over 30 for å forstå det, nei, men det hjelper kanskje..?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 Søren altså, da får jeg vente et halvt år før jeg uttaler meg.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Jeg 23:51, er 35 år, og synes det er billig å gjøre dette om til et spørsmål om alder. Det er mange voksne verden over som ikke skjønner hvorfor Obama fikk fredsprisen. Innrømmer at det ble et fint arrangement og reklame for Norge, men man skulle jo også føle at det var en verdig fredsprisvinner. Som Obama selv sa, stilte han ikke i klasse med folk som Mandela.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Bla bla bla.. Jeg mistenker at du ikke har brydd deg om å høre verken Jagland sin begrunnelse for hvorfor Obama fikk fredsprisen, eller Obamas egen tale, men at du bare har snappet opp bruddstykker, som en over her sier, og dannet deg en mening ut fra det. Er det forresten DU som skal stille kriteriene for hvem som er en verdig vinner da?? Mener du virkelig at DU har bedre forutsetninger for å plukke ut en nobelprisvinner enn nobelkomiteen?? Oh mai gaaad.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå