Gå til innhold

når slutter man med sele i høystol?


beggeto

Anbefalte innlegg

Bruker dere sele i høystolen på barna som nettopp har blitt 2? Har sånn stol som man kan slå ned så det blir stol med bord på jul. Frøkna sitter ofte veldig urolig, varierer mellom å sitte på rompa og på kne, og reiser seg opp. Siden det er sånn "ramme" rundt livet kan hun ta tak i den og heise seg opp. Er litt redd hun skal falle ned, og har derfor brukt sele av og til. (da hun var mindre brukte vi jo alltid sele). Føler egentlig at hun er for stor for sele nå. At hun må lære respekt for høyden. Og så tenker jeg at om hun skulle sette noe fast i halsen er det jo tryggere om hun ikke har sele, så jeg raskt kan ta henne opp og dunke henne på ryggen. Det skjedde faktisk her i forrige uke. Så hva er egentlig tryggest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke mulighet til å få tak i en tripp trapp eller lignende da? Barn på 2 år trenger ikke å sitte med bøyle i det hele tatt. Jeg jobber med småbarn og min erfaring er at de sitter mye roligere og bedre når man fjerner bøylen.Min yngste på 14 mnd sitter uten. Bare å skyve stolen godt inntil bordet. Sele på en 2 åring i stol har jeg aldri før vært med på. Er nok som du sier, på tide å lære seg litt respekt før høyden, og det får hun ikke om hun sitter i sele og med bøyle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då jenta vår begynte å gå ved 19 mnd prøvde ho og å klatre oppi og utan stolen sjølv. Då kutta vi ut bøylen. Har aldri hatt sele på ho, men har heller aldri hatt problem med at ho har reist seg.

 

Om jenta vår reiser seg opp får ho beskjed om å sette seg ned, eller gå ned på golvet. Når ho er 2 år forstår ho såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...