Gå til innhold

Idag var jeg på kino med min 12-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og før vi skulle dra spurte jeg mannen min om han hadde penger eller om jeg bare skulle ta ut med "matkortet"...!

Jeg er hjemmeværende med fire barn og har ingen lønn. Jeg har et bankkort/konto hvor min mann overfører penger til mat og sånn, og han legger alltid en tusenlapp ekstra just in case.

I dag da jeg hadde spurt, og fått penger, så gikk vi på kino. Men på vei ut og mot bussen så følte jeg plutselig at jeg var 14 igjen. Følte at han var "pappa'n " min og jeg følte meg plutselig helt umyndig. Forferdelig følelse og den sitter i ennå.

Tar kort med at vår samlivssituasjon har vært turbulent de siste årene da han "styrer" mye av vårt forhold og har skapt endel konflikter. Jeg er den mer passive part og har blitt med årene mer og mer passiv i frykt for å skape konflikter. Vi har gått i terapi, og ordner det meste hver gang men etter år på den måten, har det satt sine spor, kan man si.

Men denne følelsen jeg følte idag, føltes vond og ikke riktig. Kanskje bare jeg som overdriver, men det er akkurat som om jeg ikke klarer å bli voksen noen gang og at alle disse tingene minner meg på det.

Høres det helt teit ut???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du høres ikke teit ut.

En skal ikke måtte be mannen sin om å få penger til å gå på kino. Dersom dere er enige i at du skal være hjemmeværende for å ta deg av hus og barn bør du ha fri tilgang til alle penger.

Hvorfor jobber du ikke? Er det et alternativ å få seg en jobb og egne penger?

Skrevet

Få deg en jobb eller meld deg ihvertfall som arbeidssøkende, så du får noe inntekt.. Du har vel kontantstøtte evt? om du har småbarn? Og barnetrygd også?

Min eks var veldig kontrollerende på slikt, og en periode hadde jeg veldig lav inntekt pga. sykdom, og det var virkelig nedverdigende å skulle måtte be han om penger for å kunne gjøre ting.. Som å måtte be om lov til alt mulig.. Fryktelig følelse..

I tillegg var han kontrollerende og skapte mye konflikter rundt det, og det gjorde det uutholdelig..

Skrevet

HI

Dessverre, av grunner jeg ikke vil gå inn på her, kan jeg ikke jobbe nå, i hvert fall ikke utenom hjemmet.

Men mannen min gir meg penger uten å si noe, men det er det med å spørre!!!!! Det brakte meg rett tilbake til tenårene da jeg trengte penger til ditt og datt, men når jeg tenker etter jobbet jeg fra jeg var 13 etter skolen og det var lommepengene mine.

Nei, ikke noe deilig følelse det der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...