Gå til innhold

Terminberegning ultralyd å egen beregning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd 18.November,med jordmor 08.Desember å har fått termin 17.april etter målingene å etter deres beregninger.

Problemer er...

Om jeg har termin 17.April har unnfangelsen skjedd 23.Juli....Men hvordan i helvette går det ann når jeg VET at vi overhodet ikke hadde sex iløpet av den uken...

Jeg har mine egne beregninger...

Jeg hadde siste mens fra 30.Juni-06.Juli...dette var blødninger etter en SA å jeg sluttet tvert å blø 06.Juli!

Vi hadde sex 15.Juli siden vi regnet ut at dette var eggløsningsdag.

Datteren min på nå 14 mnd var syk de 2 uker etter dette med halsbetennelse å mye nattevåkent.

Jeg har satt min termindato til 09.April å det stemmer med alt av mine beregninger.

Jordmor å lege vet jo ikke bedre enn meg hvor tid vi hadde sex heller..

Blir litt oppgitt å frustrert på desse terminbergningene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det eneste jeg kan si til deg, er: STOL PÅ DEG SELV!

Har erfaring med terminberegning fra tidligere sv.skap, med mange ultralyder og beregninger pga at det skulle bli planlagt ks.

Fødselen startet på min egen termin! Det nyttet ikke å krangle med leger og jordmødre..så derfor: stol på deg selv!

Lykke til :))

Skrevet

stol på deg selv, sier jeg også.

Ble forskjøvet med 5 dager på UL, fra 10. til 15.mai. Det er ikke mange dager det er snakk om, og det er få % som faktisk føder på termindato, men jeg stoler mest på min termin. Med fast sykluslengde og 1 en mulighet til for unnfangelse den mnd (tørr periode, buhuu) så er det ikke tvil.

Foster vokser nokså likt, og de har faste mål å gå etter, lengden på lårben, for å beregne hvor langt på vei man er og når termin blir. Cluet er altså "nokså", så det er slingringsmonn.

Forrige svangerskap ble jeg flyttet frem 1 uke. Det endte med jeg gikk akkurat en uke over UL-termin, og jeg fødte nøyaktig på min beregnede mens-termin.

Skrevet

hehe skjønner frustrasjonen din! dette er AKKURAT samme som meg.. jeg beregnet ut termindato til 09.april, men i følge UL er det 21. april:)

jeg vet ikke hva man skal stole på jeg, men det KAN jo faktisk hende at babyen min er litt liten uten at dette er farlig. altså at i steden for å være bare 15+4 på UL som jeg fikk beskjed om så var jeg som jeg trodde 17+5, bare at bebisen var litt liten for "alderen"? jeg vet ikke.. tenkte å høre me legen neste gang jeg er der..

Skrevet

Jeg ble satt 9 dager tilbake i mitt forrige svangerskap, visst selv at det var helt umulig. Fødselen startet dagen etter min egen termin:-) Ikke noe å si til leger og jordmødre, men vær sta dersom du går over tiden... Da kan det plutselig ha litt å si... Ikke bra at de ligger for lenge. Men altså, stol på deg selv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...