Gå til innhold

Sitte og stå (5mnd), skadelig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig med de små? Har en liten som ikke vil ligge, vil bare sitte på fanget eller stå på fanget med støtte av oss. Ødelegger dette ryggen til den lille? Ligger litt alene på gulvet i løpet av dagen, men vil helst opp for å se på verden. Veldig sterk i bein og armer. Når vi ligger den lille ned, prøver han å holde hodet oppe fra gulvet, selv når vi legger han på ryggen. Spesielt når han ligger på fanget vårt, eller på brystet vårt, løfter han hodet opp. Er dette skadelig for han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke han får hysterisk anfall av å ligge på gulvet ser jeg ikke problemet? Han blir vant til det.. Tro meg, du vil ikke ha en uselvstendig unge som du må bære over alt...

Skrevet

Ofte hysterisk grining. Men skal jobbe med det. Hvor lenge bør de ligge på gulvet? og er det skadelig å la han stå/sitte litt og?

Skrevet

De sier at det ikke er bra å sitte, men hold heller barnet opp i mageleie slik ryggen får trent og strekt seg. Holder babyen sin egen vekt uten at dere må holde går det jo greit. Er det bare balansen som er problemet så skal ikke det skade så mye. Hva med mageleie på sofaen?

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener med å holde barnet opp i mageleie..? Og holder sin egen vekt ja, må bare støtte pga balansen.. Og liker å ligge litt på magen, blitt flinkere og flinkere..

Skrevet

Bær eller hold barnet i mageleie, eller et oppreist mageleie, slik ryggen strekkes ut t.d bena på sofaen og overkroppen på låret ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...