Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på "lappen"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta lappen nå, og prøver å tenke meg hvor lang tid jeg minst trenger. Tenkte å få mest mulig gjort før snuppa blir født i begynnelsen av mars...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok kjørt en del med foreldrene mine først, men husker at jeg hadde første kjøretime ca ved st.hans, og tok lappen i midten av august. Men da hadde jeg jo sommerferie, og fikk tatt kjøretimer så ofte jeg ville/hadde behov for. Bilr jo anderledes hvis man har jobb/skole ved siden av som skal passe inn i timeplanen.. :)

Lykke til

Skrevet

startet vel i oktober 08 og hadde lappen i april 09.. kjørte en gang med min far ellers hadde jeg alle kjøretimene som er i en pakke pluss noen ekstra...

Skrevet

Brukte 3 mnd,var en del venting på det obligatoriske...alltid fullt. Hadde aldri kjørt før jeg satte meg bak rattet på skolebilen. Men det er snart 7 år siden og vet ikke helt hvordan det obligatoriske er nå? Mye nytt og noe som er tatt bort,tror jeg.... Tok på vinteren jeg også. Lykke til :)

Skrevet

Kommer veldig ann på hvor du bor da. Vet steder der d er opptil ett halvt års ventetid på oppkjøring....!!!

Tok jo lappen for 10 år siden jeg da...*gulp* og hadde kjørt endel- såh brukte 3 uker ;))

Kommer veldig ann på erfaring og hvor heldig du er med hvor du bor ;)

Skrevet

Jeg hadde teori gjennomgang i starten av september og lappen i boks den 25.november. :) Men så var jeg enormt engasjert, alltid likt biler og hoppa rett på nivå 3 på første kjøretime..

Skrevet

jeg tok den i drammen å ventet vel rundt 2mnd på oppkjøring.. så det kommer jo ann på om det er kø å slikt..

Skrevet

Det er ikke mulig lenger å bruke få uker/mnd'er på lapen pga flere obligatoriske kjøretimer og kurs. Ventetiden på oppkjøring kan være fra 1-2 mnd'er.

Jeg måtte og ha trafikalt grunnkurs før jeg kunne starte kjøringen, dette tok over 1 mnd. Så har du også teori som du kan ta mens du har startet kjøringen. Hvis du kommer inn på teorikurs ganske kjapt så vil jeg tro du får gjort ganske mye frem til mars! Lykke til!

Anbefaler å ha spart opp det lappen koster i dag, da vil det gå kjappere! Koster 30.000 +/-

Skrevet

Jeg brukte 3 mnd på alt det obligatoriske. Strøk første gang på oppkjøring og med 4 ukers venting på oppkjøring tok det totalt 4 mnd.

Nå er jeg så heldig at jeg har en tante som er kjørelærer da, så hun tok meg litt på fritiden sin. jeg betalte også mye mindre enn det det egentlig koster :-)

Skrevet

Tok du den nylig også?

Med meg gikk det tregt, pga trafikalt grunnkurs først i ca 1 mnd, så tok det vel et par mnd'er eller mer med det obligatoriske og kjøretimer oppå der igjen. Var mye venting på kjøretimer etc + lang venting på oppkjøring. Ble vel 5 mnd'er totalt(!) Da stod jeg på første forsøk på oppkjøringen.

Er så utrolig herlig å ha lappen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...