Venja Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Noen som vil dele sin beste barnevennlige middag? Gjerne oppskrift! Hos guttene våre er dette en favoritt: Pølse og pastagrateng pasta penne (kokt etter pakkens anvisning) et glass pastasaus 1-2 bokser mais ca 300 g røkte kjøttpølser Alt blandes godt i en ildfast form. Litt ost på toppen og i stekeovnen på 200 grader i 20 min. Enkel og grei middag som alle barn liker
erteposen + 4 Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 He, he...mine barn hadde ikke spist den:) Her i nabolaget er hjemmelaga fiskepinner populært, og ikke minst er det temmelig sunt og ikke så mye salt i. Dryss litt salt/pepper/sitron over en fiskefilet i passe strimler, gjerne over natta om den kommer fra fryseren, og dypp den i en pose som du kaster etterpå: a) hvetemel egg c) brødrasp/knust knekkebrød smaksatt med salt, pepper, paprika, gurkemeie, og/eller karri. Stekes i litt olje, gjerne med en klatt smør, på middelsvarme et par minutt på hver side. Varierer tilbehøret, med rotmos er populært og gulrotsalat.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 min sin yndlingsmat er reker. ellers spiller det ikke så stor rolle hva han får så lenge det er grønnsaker.. raringen!
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 3-åringen min spiser helst risengrynsgrøt. God nr 2 er middagsris med sennep og ketchup (bør helst ikke komme noe kjøtt i nærheten)
erteposen + 4 Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 He, he..søt han er da. Nr 2 og kompisene kaller vi voksne bare brokolli kameratene etter at de plutselig bestemte seg for at det var det beste:) Gruppepress virker!
solita 06 Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Hmm min hadde nok heller ikke likt den gratengen der! Hans favoritt er fullkornspasta og brokkoli som dyppes i stoore mengder hjemmelaget pesto. (Pesto kan forøvrig brukes til alt synes han! Også på brød eller bar med skje...) Eller urte og hvitløksmarinert laks med brokkolipuré til. En annen barnevennlig slager her er kyllingfrikassé med ris til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå