Trønderbærta Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 I dag i bhg har han puttet en glass-stein i munnen, som satte seg fast i halsen, jeg jobber i bhg hans så vi dro direkte til legen, og alt gikk bra, hadde svelget den helt. Etterpå var alt som normalt, helt til i ettermiddag, i halv fem tia så jeg han hadde fått utslett (ligner på knott-stikk..) på den ene armen, etter ei time var det på begge armene, og etter to timer på hele kroppen, og i kveld fikk han feber (har ikke målt pga har ikke temp.måler her, men han var glovarm.). Allmenntilstanden har hele tiden vært grei, puster normalt, men utslettet klør. Ringte legevakta, og de tror det er allergisk reaksjon (han har masse allergier), så måtte følge med pusten hans, og så evt ta kontakt om det ble verre. Huff...liker ikke sånne dager, spesielt når jeg ikke vet hva det er, og ingen som tror han har fått i seg mat han ikke tåler! :(
blåbæret Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Huff, så skummelt. Håper det ikke blir verre. God bedring til gutten din!
Trønderbærta Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2009 Huff ja...skjalv etter dette med stenen når vi kom tilbake i bhg, for det var så jævlig å se hvor vondt han hadde . Og klarte å ro meg ned i løpet av bhg dagen, å så starter dette, og nå er jeg så nervøs og bekymret igjen, er alene hjemme også, noe som gjør det enda verre, han sover, men er inne å sjekker pusten hans hvert 5-10 min .
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Må bare si en ting om legevakta på St.Olav.... De sier ALLTID at de "tror" det er sånn og sånn, og gjør sånn og sånn... For meg fikk jeg ikke komme inn da jeg ringte, og ikke da jeg dro nedover igjen heller. Hadde 12 dager med feber, og ALT. Hadde det helt jævlig. Hadde bihulebetennelse+ørebetennelse. Men de på legevakta sa at de hadde sluttet å gi antibiotika mot ørebetennelse og bihulebetennelse. Noe som IKKE stemmer. Er du bekymret, ikke ring legevakta. Ta med deg gutten nedover NÅ!! Vet om en mann som kom inn på legevakta der med oppkast og sinnsykt vondt i hodet. Fikk beskjed om å ta det med ro av de som satt i skranken. Det var sikkert omgangssyke.. Han DØDE da han kom hjem!! De i skranken der og i telefonen sitter og gjetter på diagnoser!! KREV å få kom inn.... Ikke meningen å skremme deg, men legevakta på St.Olavs er helt UMULIG. Ikke stol på de i tlf...! *Åh, så sinna*=P
....mammatilto... :))) Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 du skremmer jo bort menneske du Nissemor, JuleIris!+ Spire Ennhver småbarns mor som leser dette her får jo pannik selv om barnet ikke er sykt.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Ja, sa jo det ikke var meningen å skremme. MEN sånn er faktisk legevakta i trondheim!!! Det er helt sykt hvordan de behandler folk der. Man kan ikke stole på dem.. De har da vel alldeles ikke sluttet å gi ut antibiotika mot øre-og bihulebetennelse sa både jordmoren min og legen min. De skjønte ikke hvorfor jeg ikke hadde fått kommet inn til en lege. Det skal faktisk være unødvendig å måtte mase på de for å få de til å sjekke deg. Hadde jeg fått medisin den dagen jeg var der, hadde jeg nok sluppet 12 dager med feber osv. Er gravid, har lite overskudd pga det, bruker tydeligvis mye lengre tid på å komme meg. Men likevel! En dame besvimte i døra på vei inn i luken da vi var der, hun som satt i luken sa "men så reis dæ opp derifra da" Hallo????? Damen BESVIMTE! Nei, har altfor mye negativt å si om legevakta her. Men mener at her hun bekymret, så dra nedover og KREV å få han sjekket! De i telefonen kan ikke "tro" noe som helst de! De er vel ikke leger heller...
Trønderbærta Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2009 Var ikke på St.Olavs da , men de sa at jeg måtte komme om han fikk problemer eller noe med pust, eller om jeg følte meg usikker. Han puster normalt, og sover, feberen har gått ned, så jeg tror nok det er på bedringens vei (håper jeg..), men jeg følger godt med på hvordan han er og har det. Så lenge han sover og puster normalt, velger jeg å la han sove, og se an det i løpet av natta og morgendagen om forverringer. Om han våkner i natt/morgen og har ubehageligheter, så drar vi rett til legen og sjekker.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Hehe, ok=p Var ikke meningen å skremme deg altså! Men hisser meg "litt" opp når jeg hører om legevakt som tror! Tru kan du gjør i kirka!! =P God bedring til gutten din=)
Trønderbærta Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2009 I dag når gutten våknet, hadde han ingen tegn til noe utslett eller noe, formen har vært helt på topp hele dagen i dag . Så det tyder jo på at gutten har hatt en allergisk reaksjon på noe, men jeg skjønner ikke hva det kan ha vært, for han har som jeg vet (har snakket med de som var sammen med han i bhg i går) ikke spist noe han ikke tåler.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 Så bra =) Ikke vet jeg hva det var =/ hmm..
lille je Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Ikke måte på som du henger ut St.Olav, Nissemor, JuleIris!+ Spire! Jeg har da lest noen vanvittig krasse innlegg fra deg om føde/barsel der og tror jeg.... Tenkt over at kanskje ikke ALLE der er sånn, og at du skremmer folk? Har kun positive erfaringer med både legevakt og føde/barsel, og har vært på begge deler flere ganger. Alltid fått hjelp, alltid møtt flinke folk!! Veldig fornøyd med St. Olav.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 12. desember 2009 #12 Skrevet 12. desember 2009 Stemmer nok det. Møtt mye "motgang" der! Når man finner så mange "feil" med et sykehus, og har så mange negative opplevelser derfra på kort tid, er det ikke rart man på en måte leter etter feil heller....
lille je Skrevet 12. desember 2009 #13 Skrevet 12. desember 2009 Nei akkurat, du leter etter feil. Og du legger det ofte ut her. Tenker du ikke hva du f.eks gjør med de som skal føde for første gang på St. Olav? Det virker ikke som noe som blir gjort der ville vært bra nok for deg uansett nå, faktisk....
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 12. desember 2009 #14 Skrevet 12. desember 2009 Joda! De prøver jo så godt de kan å få meg trygg på å føde der igjen=) Men synes det er unødvendig at de skal måtte få folk til å føle seg trygge på det en gang til... Man skal ha en god opplevelse av det første gang. Mener jeg.. Kommunikasjon er viktig for meg, og det bli vektlagt under neste fødsel.. Håper jeg da....
Gjest Skrevet 12. desember 2009 #15 Skrevet 12. desember 2009 Mjaaaa, de prøver jo å ikke gi for mye antibiotika ved f.eks bihulebetennelse o.l da. Som regel går det over av seg selv, og de har funnet ut at man kan få kronisk bihulebetennelse av antibiotika. Så det er ikke så veldig feil det de sa til deg
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 12. desember 2009 #16 Skrevet 12. desember 2009 jeg liker heller ikke legevakta.. i bærum. to ganger har jeg vært der med sykt barn. de har ikke giddi å tatt en kikk på barnet en gang. de sitter og også og gjetter hva det er.. og en gang var jeg der da jeg var gravid en gang... hadde masse blødninger i uke 10.. mannen fortalte meg at det var helt normalt å blø litt i svnagerskapet.. jeg prøvde å forklare at det ikke var lite, men mye levra blod.. ble bare sendt hjem uten noen undersøkelse.. dagen etterpå var jeg på sykehuset til en gyn. UL og da var ikke fosteret der lengre ble så sint..og skikkelig lei meg.. men gravid igjen ett halvt år senere da... men liker ikkelegevakta..punktum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå