Gå til innhold

Bekymrer meg så mannen blir gaaaaal av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kastet opp siden uke 10 og kaster fremdeles opp, er nå 29 + 4

Ikke gått noe ned i vekt endog, ettersom jeg lever mye på gjærbakst som legger seg tungt i magen. Spiser selvsakt annen normal kost også, men den har lettere for å melde sin retur. De siste ukene syns jeg oppkasten har blitt værre og i dag har jeg vel ikke klart å holde på noe.

Er så sliiiiiiten og lei og nå begynner jeg å få vanskeligheter med å tro at dette faktisk skal ta slutt en dag.

Kjempe redd for at det er noe annet som gjør meg dårlig, ikke svangerskapet.

Er det i det hele tatt noen andre som sliter fremdeles meg å spy og spy og spy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du lider av alvorlig svangerskapskvalme. Kjenner flere som har hatt det, men de har vært innlagt flere ganger og over lengre tid.

Det finnes jo medisiner som du kan bruke, noen du kan ta hjemme, noen av dem under oppsyn på sykehuset. Går du ikke til kontroll hos gyn/jm jevnlig, eller blir du "bare" fulgt opp av allmen legen din?

Skrevet

Hei hei:-) trodde at det var bare meg som hadde sånt, jeg spyr hele svangerskapet og spyr og spyr og spyr, blir veldig kvalm av alt til og med vann innemellom og da spyr jeg igjen. Tatt det opp med jm, fastlegen og lege på sykehuset, ingen av dem virker bekymret for det siden jeg klarte å legge på meg og det er snakk på over 25 kg, kjønner ikke hvor de kom fra, tar masse vitaminer før jeg legger meg, ellers spyr 3-5 ganger hver eneste dag, siden jeg var i uke 4. har 3 dager til termin så gleder meg å bli ferdig med spying og kvalmen. Det er litt rart at legen min har ikke foreslått noe mot kvalmen, sa ikke en gang at det finnes noe mot kvalmen, drikker hele svangerskapet peppermynthe te den kjelper litt, ellers jeg måtte kutte med å tygge tyggegummi fordi jeg blei veldig kvalm fra den også. Uff stakkar føler virkelig med deg

Skrevet

Jeg har vært innlagt en gang grunnet dehydrering og fikk 4 liter intravenøst med veske da. Det hjelp i noen dager, så var helvete løs igjen. Forsøkte reisesyketabletter og det virket i en ukes tid, men så ble jeg vel immun. Sterkere medikamenter vil jeg ikke ta.

I dag har jeg kastet opp så mye at jeg har sterke smerter i brystet og magen. Førse gang i svangerskapet at jeg ok en paracet i dag og den grein jeg meg til av mannen, ettersom han vet at jeg egentlig ikke vil ha. Så nå håper jeg på å få sove litt godt.

Godt du har termin snart Stasi. Kanskje du gidder å skrive et innlegg på dette trimesteret når du har født om hvordan det går med deg og spyinga etter fødselen?

Skrevet

Søstra har hatt det sånn med begge sine, spyr til og med under fødselen, men i det ungen er ute forsvinner kvalmen og matlysten er tilbake! Sånn har det ihvertfall vært for henne. Hun har fått kvalmestillende av lege, og de fungerte ikke i første svangerskap for syv år siden, men i andre som var nå i år virket de. Det var visst en annen type nå, og de fungerte faktisk, sånn at hun ikke alltid spydde hver dag, og gjerne ikke mer en en gang om dagen.

Hun var også innlagt flere ganger under svangerskapene sine for å få intravenøs næring, men det er mange som tror at dette er noe man gjør for å få oppmerksomhet, hun har hatt enkelte sykepleiere som mente hun "måtte ta seg sammen", og så er det noen som skjønner at det faktisk er ganske ille.

Lykke til til dere som har det sånn, jeg har sett på søstra gjennom to svangerskap at det er ille å ha det sånn, men det går over når barnet er født!

Skrevet

Huff, ikke noe gøy nei og ikke noe man gjør for oppmerksomhet.

Sitter her og må dra til byen på theater om 10 minutter, men frokosten er allerede kommet i retur. Kvalm er jeg også. Nå må jeg faste til theateret er ferdig, så jeg slipper å kaste opp under forestillingen. Det er med barna mine på 6 og 8 år så jeg kan ikke skuffe dem.

Nesten så man tenker at man ikke skal gidde å spise mer ettersom det er så grusomt å spy og spy og spy.

Beroligende å høre om fler, selvom jeg syns det er ille for dem også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...